Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

TCD2009 geeft volledig operationele webwinkel weg
Veel specialistische kennis aanwezig op Thuiswinkel Vakbeurs 2009

Woerden, 24 maart 2009 - Ook dit jaar geeft TCD een webwinkel weg. Degene met het beste idee voor een webwinkel krijgt van de Thuiswinkel Vakbeurs, onderdeel van TCD, een volledig operationele webwinkel die in drie dagen gebouwd wordt en op de laatste dag van de beurs live gaat.

TCD zal degene met het beste idee voor een webwinkel tijdens de drie TCD-dagen voorzien van een volledig operationele webwinkel. Media concepts zal zijn specialistische kennis aanbieden aan de winnaar en helpen de webwinkel vanuit het niets op te bouwen. Daarnaast zijn Mijnwinkel.nl, TNT Post Pakketservice, Speurders.nl en Ogone betrokken. De bedenker van het winnende webwinkelconcept krijgt met hun hulp een vliegende start. Het doel is zodra de webshop live gaat op de laatste dag van de beurs direct de eerste verkoop te genereren.

Martijn de Weerd marcommanager van BBP: 'Voor veel Thuiswinkel Vakbeurs bezoekers is deze wedstrijd een uitgelezen kans om hun droom waar te maken: een eigen webwinkel. Iedereen die via onze site een idee voor een webwinkel inlevert, maakt kans op deze prijs. We kijken bij de ingezonden business cases naar bijvoorbeeld de doelgroepbepaling, markt en concurrentie, doelstelling en marketingaanpak.'

Specialistische kennis
Bij het bouwen van een nieuwe webshop komt veel kijken, hiervoor is specialistische kennis noodzakelijk. Bijvoorbeeld bij het organiseren van de online betaling, waarbij voldoende maatregelen getroffen moeten worden om de persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatig gebruik. Hiervoor bestaan wettelijk bepalingen. Webbouwers moeten een afweging maken tussen bijvoorbeeld technische vernuft en de beveiligingskosten.

Zoekmachinemarketing is van groot belang om de consument naar de site te trekken. Met bijvoorbeeld adwords kan de vindbaarheid via Google aanzienlijk verhoogd worden. Een crossmediale multichannel-benadering met affiliate- en e-mailcampagnes ondersteunt de juiste benadering van de doelgroep.

De exposanten op de Thuiswinkel Vakbeurs hebben expertise in onder andere bovenstaande disciplines. TCD2009 heeft ruim 200 exposanten bij wie bezoekers informatie en tips kunnen krijgen, bijvoorbeeld hoe je de conversie van een website kunt verhogen.

Deelnemen
Meedingen naar de compleet ingericht webwinkel is nog mogelijk, klik hier voor het indienen van business cases. Voor registratie voor TCD en het volledige programma, klik hier.

Over TCD
TCD bestaat uit drie vakbeurzen voor de segmenten thuiswinkelen ofwel online verkoop, customer care & contact en dialoog marketing. Door deze unieke combinatie van vakgebieden kunnen marketeers, webwinkeliers, contactcentermanagers, inkopers en CRM-verantwoordelijken de juiste oplossingen voor hun klanten vinden. Kennissessies, award-avonden en netwerkborrels zijn onderdeel van iedere vakbeurs. Jaarlijks trekken de beurzen meer dan 10.000 bezoekers en 200 leveranciers. Hiermee is TCD een van de grootste evenementen op het gebied van e-commerce in de Benelux. www.tcd.nl

Meer informatie voor de pers
Lubbers & De Jong
Margreet Poolman
T 020 421 0565
E margreet@l-dj.nl