Mavim guerrilla marketingactie creëert enthousiaste reacties op beurs


Het gevoel van lekker werken

NOORDWIJK, 20090324 -- Voor Nederlandse softwareleverancier Mavim BV was de vakbeurs Zorg & ICT vorige week in de Jaarbeurs te Utrecht de aanleiding om het optimale rendement uit het marketingbudget te halen en dit derhalve op zeer creatieve wijze in te zetten. ´Met beperkte middelen hebben we maximaal bereik gehaald´, geeft Commercieel Directeur Ronald de Bakker aan. ´Deze tijden noodzaken tot een innovatieve denkwijze en dat past Mavim goed.´

De kredietcrisis is al maanden het gesprek van de dag, maar voor Mavim zeker geen reden tot terughoudendheid. Daarom haalde het softwarebedrijf tijdens de beurs Zorg & ICT alles uit de kast om goed voor de dag te komen. ´We hebben, naast onze bestaande communicatiekanalen, een guerrilla marketingactie opgezet om de beursbezoekers te attenderen op Mavims aanwezigheid én aandacht te vestigen op onze pay-off `Het gevoel van lekker werken!', legt De Bakker uit.

Lekker werken
Mavim staat voor het gevoel van lekker werken. ´Dat gevoel ontstaat doordat elke betrokkene in een organisatie weet wat er van hem of haar wordt verwacht en de beschikking heeft over alle relevante informatie om invulling te geven aan zijn of haar taak. Als aan die basisbehoefte wordt voldaan, ontstaat er ruimte. `Ruimte voor creativiteit, innovatie en plezier´, legt De Bakker uit. ´Mavim legt met haar software die basis. Onze producten, bijvoorbeeld het BPM softwarepakket Mavim Rules 2008, voegen waarde toe aan individuen en bedrijven. Het delen van kennis, het leren en bevorderen van communicatie staan voorop.´

De centrale communicatieboodschap voor deze guerrilla marketingactie was dan ook ´Het gevoel van ...´. Om dit zoveel mogelijk bezoekers duidelijk te maken, hingen de toegangswegen naar de Jaarbeurshallen vol met grote magenta-roze borden en stickers met teksten zoals `Het gevoel van lekker tanken!' en bijvoorbeeld bij het zebrapad `Het gevoel van lekker oversteken!'. Bezoekers werden nieuwsgierig naar de bedoeling van de teksten en op deze manier geleid naar de Mavim stand. Wie eenmaal de stand van Mavim bereikte, begreep het in één keer.

Het resultaat was dat veel beursbezoekers, eenmaal aangekomen bij de stand, graag wilden weten wie Mavim is, wat we doen en hoe we `het gevoel van lekker werken' creëren. Voor onze naamsbekendheid is deze actie dus zeer succesvol gebleken!

Over Mavim
Mavim BV, toonaangevende Nederlandse ontwikkelaar van procesmanagement software, heeft vestigingen in Nederland, Australië en Nieuw-Zeeland. Mavim is sinds 2005 Microsoft Gold Partner en vertegenwoordigt hiermee het topniveau van het Microsoft partnerschap. Wereldwijd zijn meer dan 250.000 licenties van haar software, Mavim Rules 2008, in gebruik voor Business Process Management en Kwaliteitsmanagement