Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

LEKKER MAAR DOE HET VEILIG!

ACTRICE BIRGIT SCHUURMAN IS VOOR SAFE SEX

Gisteren presenteerde actrice/zangeres Birgit Schuurman de nieuwe campagne Yes Yes Yes to Safe Sex van MTV's Staying Alive Foundation in The Body Shop in de Amsterdamse Kalverstraat. Naast de campagne en een interactieve website, liet Birgit gister ook het nieuwe campagneproduct zien: een Tantalising Lip Butter. Veel jongeren nemen nog steeds onnodig risico en vrijen onveilig. De helft van alle HIV-besmettingen wereldwijd vind plaats onder jongeren. Schuurman sprak gister met hen in de winkel over het belang van veilig vrijen en gaf bij aankoop van de campagne lipbutter een gratis condoom van Durex mee met de wijze woorden: 'Seks is lekker maar doe het wel veilig!' De jaarlijkse internationale HIV-/ AIDS-campagne, een samenwerking tussen MTV en The Body Shop, werd gisteren wereldwijd gelanceerd. De verleidelijke lip butter wordt bij alle filialen van The Body Shop verkocht.

Door de aanschaf van dit speciaal ontwikkelde campagneproduct kunnen consumenten hun steun betuigen aan het gevecht tegen HIV en AIDS wereldwijd. De in het oog springende Tantalising Lip Butter is voor ¤ 7,- te koop. Alle opbrengsten komen direct tenn goede aan MTV's Staying Alive Foundation. De Staying Alive Foundation heeft als missie levens te redden door over de hele wereld jongeren in staat te stellen zichzelf en hun omgeving te beschermen tegen HIV en AIDS. Boegbeeld van de campagne is zangeres Kelly Rowland.

Naast de lip butter werd gister ook een interactieve website www.yestosafesex.com gelanceerd. MTV zendt vanaf 23 maart in Nederland, België en ruim 95 andere landen een speciale commercial uit.

In de afgelopen twee jaar hebben MTV en The Body Shop ruim 1,2 miljoen euro ingezameld, die rechtstreeks ten goede is gekomen aan de Staying Alive Foundation. Het geld is besteed aan subsidies voor jonge mensen die zich in hun omgeving inzetten voor HIV-preventie onder leeftijdgenoten - door vooorlichting te geven en door jongeren te stimuleren en te inspireren na te denken over HIV en AIDS. Ga voor meer informatie over de organisaties die subsidie hebben ontvangen naar www.staying-alive.org.

Met dank aan Durex