Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 24 maart 2009

10 jaar Amsterdam Marathon & Mizuno

De Amsterdam Marathon en het Japanse sportmerk Mizuno vieren dit jaar hun tienjarige samenwerking. In 2000 werd het startsein voor de samenwerking aan dit grote hardloopevenement gegeven en in 2008 was Mizuno voor het eerst titelsponsor van de Amsterdam Halve Marathon. 2009 is dus het jaar van het tienjarig jubileum.

De bedrijfsfilosofie van Mizuno is 'Een bijdrage leveren aan de sportieve samenleving in de vorm van het ontwikkelen van sportartikelen en door de promotie van sport in het algemeen'. Het sponsoren van sportevenementen past daar prima bij. Mizuno staat voor techniek, ontwikkeling en prestaties, dus de Amsterdam Marathon mag, als één van de snelste marathons ter wereld, niet ontbreken in het lijstje van gesponsorde evenementen.

Serieuze atleten kiezen voor Mizuno
Door de naamsbekendheid die Mizuno de afgelopen jaren mede dankzij de Amsterdam Marathon heeft opgebouwd, heeft het merk zich weten te ontwikkelen tot een vaste waarde op de Nederlandse markt. Vele atleten die hun sport serieus nemen, waarderen de technologische vernieuwingen en functionele producten van Mizuno en willen niet anders meer. Enkele speerpunten van Mizuno zijn de Wave technologie in schoenen die voor demping en stabiliteit zorgt en de Breath Thermo technologie in kleding die de ideale balans tussen vochtregulering en temperatuur van het lichaam regelt.

Creatieve samenwerking
In 2008 stond de Amsterdam Marathon geheel in het teken van Unicef. Samen met Mizuno werd er een actie op touw gezet om geld in te zamelen voor dit goede doel. Alle lopers kregen bij hun inschrijving Unicef-blauwe schoenveters van Mizuno om zo aandacht te vragen voor kinderen in ontwikkelingslanden. Ook heeft Mizuno in het verleden samen met ING twee waterfietsen in de vorm van een hardloopschoen laten bouwen, die ieder weekend op de grachten van Amsterdam te zien waren ter promotie van de hardloopwedstrijd.

Laat je belonen door Mizuno
Amsterdam had afgelopen jaar ook de primeur van het Mizuno Running Series project dat in 2009 nog uitgebreidere vormen aan gaat nemen. Mizuno wil de hardloopliefhebber belonen voor elke race die hij of zij rent. Met elke deelname aan een race uit de Mizuno Running Series verdien je punten waarmee je kans maakt op prijzen, zoals een paar schoenen, kleding of een gratis deelname aan een van de door Mizuno gesponsorde races, inclusief een verblijf in de betreffende stad. Elke hardloopliefhebber kan zich registreren op www.mizunorunningseries.com.

Van start tot finish
In 2009 levert Mizuno ook weer de artikelen voor de Amsterdam Marathon merchandise, die te vinden zijn op de Marathon Markt in de Sporthallen Zuid. Daarnaast zal de loper Mizuno uiteraard nog vaker tegenkomen; tijdens het afhalen van het startnummer, op de eigen stand op de Marathon Markt, aan de start van de halve marathon, langs het parcours en bij de finish. Kijk voor meer informatie over Mizuno op www.mizunohalvemarathon.nl.

Noot aan de redactie (

Ingezonden persbericht