Nieuwe internetshop van De Bijenkorf gerealiseerd en beheerd door het
internetservicebedrijf van Docdata.
De Bijenkorf opent haar nieuwe `internetwarenhuis'. Voor de ontwikkeling en realisatie
van deze uitzonderlijk uitgebreide webstore werkte en werkt De Bijenkorf nauw samen met
de verschillende internetservicebedrijven van het internationaal succesvol opererende
Docdata uit Waalwijk.
De Bijenkorf, onderdeel van retailconcern Maxeda, krijgt hiermee - behalve een geheel
vernieuwde website - een bijzonder goed geoutilleerd interactief internetfiliaal. Hoewel het
winkelaanbod online vooralsnog niet hetzelfde is als in de Bijenkorf-filialen, kan de klant hier
in de nabije toekomst alles kopen wat hij of zij verwacht te vinden bij De Bijenkorf. En meer,
want De Bijenkorf wil met haar site en shop waar dat maar kan gebruikmaken van de vele
interactieve mogelijkheden die het web de consument biedt. Zo kan de Bijenkorf-klant
binnenkort onder andere profiteren van exclusieve online acties, deelnemen aan promoties
zoals de Maffe Marathon, later in het jaar de Drie Dwaze Dagen, en betalen met zowel zijn
Bijenkorf kaart als via alle andere gangbare online betaalmethoden.
Omdat de ontwikkeling, de realisatie en het beheer van een dergelijk grootschalig opgezet
webwarenhuis flink wat voeten in de aarde heeft, maakt De Bijenkorf gebruik van de
expertise van Docdata. Dit bedrijf is marktleider in de Europese e-commerce, mede omdat het
als een van de weinige partijen in Europa beschikt over verschillende, elkaar aanvullende
gespecialiseerde internetservicebedrijven. Deze worden veelal gezamenlijk ingezet voor de
realisatie en exploitatie van grote, internationaal actieve internetstores waaronder Ferrari,
Bol.com en FindMySupplies (een dienst voor HP). Nu dus ook voor het internetwarenhuis
van De Bijenkorf dat op 24 maart haar `deuren opende'. Docdata commerce heeft
bijvoorbeeld het integrale platform van de nieuwe Bijenkorf-website ingericht, terwijl
Docdata fulfilment de logistieke afhandeling van de bestellingen verzorgt en Docdata
payments de betalingen van die bestellingen afhandelt.
Waalwijk, Nederland, 25 maart 2009
-----------------------------------------
Voor aanvullende informatie:
Docdata commerce: Roland Bastiaansen
T. +31 (0)416 674 150
M. +31 (0)6 1138 1102
E. roland.bastiaansen@docdata.com
1 van 2
Docdata fulfilment: Jack Heijkans
T. +31 (0)416 674 174
M. +31 (0)6 2061 3961
E. jack.heijkans@docdata.com
Docdata payments: Arjen Wentzel
T. +31 (0)343 530 000
M. +31 (0)6 22 92 88 08
E. arjen.wentzel@docdatapayments.com
Het internetservicebedrijf is onderdeel van DOCDATA N.V. dat is genoteerd aan de NYSE
Euronext. Het bestaat uit twee verschillende onderdelen: Internetservicebedrijf Docdata
(www.docdata.com) en Technologiebedrijf IAI (www.iai.nl).
Internetservicebedrijf Docdata omvat vier divisies (Docdata commerce, Docdata payments,
Docdata fulfilment en Docdata media) en is Europees leider in de `e-commercemarkt', met
een sterke basis in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Technologiebedrijf IAI (www.iai.nl) is een `hightech' machinebouwer die zich heeft
gespecialiseerd in het ontwikkelen en bouwen van machines waarmee uiteenlopende
producten en materialen zeer nauwkeurig en op hoge snelheid kunnen worden bewerkt. Voor
klanten over de hele wereld houdt het bedrijf zich bezig met het beveiligen en personaliseren
van waardedocumenten en het bewerken van verpakkingsmaterialen, zonnecellen en andere
materialen.
2 van 2
---- --
Docdata NV