Ingezonden persbericht


Amadeus Hotel Store gaat de lucht in met Transhotel


· Nieuwe oplossing is volledig geïntegreerd in Amadeus-frontoffice, zorgt voor sneller en efficiënter boekingsproces van hotel consolidator content en vergroot omzetmogelijkheden voor reisbureaus


· Content van Transhotel, voor het eerst beschikbaar via deze oplossing

Hoofddorp, 25 maart 2009 - Amadeus, wereldwijd leider in technologie- en distributiesystemen voor de reis- en toeristenindustrie, heeft de lancering van Amadeus Hotel Store bekend gemaakt. Dit is een nieuwe oplossing die volledig is geïntegreerd in het Amadeus point-of-sale en waarmee rimpelloze toegang tot hotel consolidator content mogelijk is. Bij de lancering van deze oplossing fungeert Transhotel, een mondiale hotel consolidator met vijftien jaar ervaring, als lanceerpartner van Amadeus.

Amadeus Hotel Store is zichtbaar als nieuwe tab in Amadeus Selling Platform, het point-of-sale van Amadeus voor reisbureaus. De oplossing integreert hotel consolidator content naadloos in het boekingsproces en is gratis beschikbaar voor reisbureaus. Door de PNR (Personal Name Record) en backofficefunctionaliteit te delen, kunnen reisbureaus in het point-of-sale nu net zo makkelijk hotel consolidator content boeken als andere content uit het Amadeus-systeem.

De portefeuille van Transhotel bestaat wereldwijd uit meer dan 50.000 hotels en is de eerste consolidator content die via deze oplossing beschikbaar komt. Een extra kenmerk is dat gebruikers bij Transhotel hotelreserveringen kunnen maken met betaling van provisie vooraf, hetgeen de winstgevendheid en liquiditeit van het reisbureau verbetert.

Amadeus Hotel Store is eerst uitgetest bij meer dan 60 reisbureaus in diverse markten. Vanaf nu is het product beschikbaar bij meer dan 62.000 reisbureau in meer dan 60 landen wereldwijd.

Jérôme Destors, Deputy Managing Director of Amadeus Hotel Business Group: "Amadeus Hotel Store is een grote stap voorwaarts voor ons hotelaanbod. En we kunnen ons voor deze oplossing geen betere lanceerpartner voorstellen dan Transhotel. Hun evenwichtige aanbod aan onafhankelijke hotels en hotels in alle prijsklassen geeft Amadeus-gebruikers beduidend meer mogelijkheden."

"We zijn erg in ons nopjes met de lancering van Amadeus Hotel Store. Ons ongeëvenaarde hotelaanbod is nu beschikbaar voor een nog groter aantal reisbureaus," aldus Amadeo Franquet, Chief Commercial Officer of Grupo Transhotel. "De gezamenlijke inspanning van Amadeus en Transhotel, twee belangrijke spelers in de reisindustrie, resulteert in meer omzet voor reisbureaus en een betere dienstverlening aan de eindgebruiker."

Meer informatie over Amadeus Hotel Store kunt u vinden op www.benelux.amadeus.com/hotelstore en www.transhotel.com


- einde -

Opmerkingen voor de redactie

Over Amadeus
Amadeus biedt een breed aanbod van technologische- en distributieoplossingen voor de hotelindustrie. Amadeus Revenue Management System kan de opbrengst van een hotel laten toenemen met 4 - 8 % en heeft momenteel 1.450 klanten in 35 landen. 6.700 hotels in 75 landen gebruiken Amadeus Property Management System en 80.000 hotels verkopen hun kamers wereldwijd via de distributieoplossingen van Amadeus.

Amadeus is voor aanbieders, verkopers en afnemers van reizen de favoriete technologiepartner in de branche. Amadeus levert distributie-, IT- en verkoopoplossingen waarmee de klant kan inspelen op, groeien binnen en succes hebben in de snel veranderende reisindustrie. Tot de groepen klanten behoren aanbieders van reizen (luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, spoorwegmaatschappijen, veerbootbedrijven, cruiselijnen, verzekeringsmaatschappijen en touroperators), verkopers van reizen (reisbureaus) en afnemers van reizen (bedrijven en reizigers). De oplossingen zijn ingedeeld in vier categorieën: Distribution & Content, Sales & e-Commerce, Business Management en Services & Consulting.

De belangrijkste bedrijfslocaties van Amadeus bevinden zich in Madrid (hoofdkantoor en marketing), Nice (ontwikkeling) en Erding (operationele taken - centrum voor gegevensverwerking). Daarnaast heeft Amadeus regionale kantoren in Miami, Buenos Aires en Bangkok. Op klantniveau is Amadeus actief in 76 landen en op meer dan 217 markten. Amadeus heeft wereldwijd meer dan 8.600 werknemers met 105 verschillende nationaliteiten in dienst.

Meer informatie over Amadeus Hospitality vindt u op: www.amadeus.com/hotels

Over Transhotel
Transhotel Global Travel Services Provider is een van de wereldleiders in de sector, met 26 internationale verkoopkantoren. De portfolio van het bedrijf omvat meer dan 50.000 hotels, aangeboden aan 75.000 reisbureau klanten wereldwijd. Met 15 jaar ervaring in hotelreserveringen en meer dan 1.100 werknemers is Transhotel een referentie geworden dankzij de hoge kwaliteit in service en productaanbod. Daarnaast verzorgt Transhotel Service, uitstapjes en excursies in meer dan 110 landen.

Transhotel is altijd bezig met innovatie, hetgeen duidelijk naar voren komt op haar reserveringsplatform, TOR System Advanced, en heeft zich daardoor in de voorhoede gepositioneerd als het gaat over nieuwe technologieën binnen de toeristische sector.

De klantenservice van Transhotel is een van de paradepaardjes van het bedrijf geworden. Het Call Centre verzorgt de klantenservice in zes talen, 24 uur per dag.

Kijk voor meer informatie op: http://www.transhotel.com