Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

Opnieuw CEDEO - erkenning voor Philipse Business School

Samenvatting uitslagen onderzoek van CEDEO
"Alle gesprokenen die hun medewerking aan het onderzoek verlenen hebben gebruik gemaakt van de maatwerkopleidingen van Philipse Business School (Philipse). Zij hebben onder ander de volgende opleidingstrajecten afgenomen: "Quality monitoring en Kennismanagement", "Communicatietrainingen", "Personal coaching en train de trainertrajecten", "Teamleider contactcenter", "E-learning" en "DANCE-trainingen ®. De referenten leggen uit dat, het instituut gespecialiseerd is in het opleiden en trainen van medewerkers en leidinggevenden werkzaam met klantencontact. Zij geven aan dat dit voor hen één van de redenen is om juist met hen in zee te gaan.

Andere genoemde argumenten zijn: "De kleinschalige organisatie en de flexibele en servicegerichte instelling", "Zij reageren alerter dan andere aanbieders", "De goede naamsbekendheid en kennis van de branche", "De kwaliteit en senioriteit van de trainers", "De meetbare opleidingsresultaten" en "In de tenderprocedure overstegen zij de andere partijen op kwaliteit, opleidings- en trainingsmogelijkheden. Bovendien dachten zij constructief en niet alleen commercieel gericht, met ons mee". De trajecten worden volgens alle respondenten voorafgegaan door een voorgesprek met één van de directeuren en/of trainers van het instituut. Hierin komen de inhoud van de opleiding, de aanpak, de borging en het te behalen rendement aan bod. Om zich te oriënteren op de doelgroep, het werkveld en het klantcontact, kijken of luisteren de gesprekspartners van Philipse mee op de werkvloer. Eén van de referenten geeft aan dat voor hun groep, bestaande uit 80 deelnemers voor het MBO-traject Medewerker Contactcenter, een informatiesessie vooraf gegeven is. Dit om hen een beeld te geven van het tweejarige traject en eventuele weerstand weg te nemen. Alle geïnterviewden zijn goed te spreken over de wijze waarop Philipse het voortraject invult. Zij stellen de aandacht, het goed doorvragen en het prettige contact op prijs en beoordelen het onderwerp eensgezind met de tevreden tot zeer tevreden score."

CEDEO
Er zijn naar schatting ruim 8.500 commerciële opleidingsinstituten die een veelvoud aan maatwerk- en open opleidingen aanbieden. Voor veel opleidingsfunctionarissen vormt dit enorme aanbod een onoverzichtelijk en, in kwalitatieve zin, ondoorgrondelijk geheel. Om zicht te bieden op instituten die aantoonbaar naar tevredenheid van bedrijven en organisaties cursussen, trainingen, opleidingen, organisatieadvies of coaching hebben verzorgd, voert Cedeo klanttevredenheidsonderzoeken uit onder inkopers van deze diensten. Op dit moment zijn op deze wijze zo'n 300 instituten op basis van marktwaardering geselecteerd en in het Cedeo-bestand opgenomen.

Philipse Business School is al 20 jaar de autoriteit op het gebied van training en opleiding met betrekking tot het optimaliseren van klantrelaties en -management.
Het maatwerk/in company-portfolio strekt zich uit van training en coaching van front- mid- en back- office medewerkers t/m het senior management.

Officiële vakopleidingen:
Philipse Business School biedt, als enige, een volledige- officieel erkende leerlijn voor de sector Contactcenters, van MBO opleidingen voor agents en teamleiders t/m de European Master Contactcenter Management Executive.