Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Opnieuw CEDEO - erkenning voor Philipse Business School
Samenvatting uitslagen onderzoek van CEDEO
"Alle gesprokenen die hun medewerking aan het onderzoek verlenen
hebben gebruik gemaakt van de maatwerkopleidingen van Philipse
Business School (Philipse). Zij hebben onder ander de volgende
opleidingstrajecten afgenomen: "Quality monitoring en
Kennismanagement", "Communicatietrainingen", "Personal coaching en
train de trainertrajecten", "Teamleider contactcenter", "E-learning"
en "DANCE-trainingen ®. De referenten leggen uit dat, het instituut
gespecialiseerd is in het opleiden en trainen van medewerkers en
leidinggevenden werkzaam met klantencontact. Zij geven aan dat dit
voor hen één van de redenen is om juist met hen in zee te gaan.
Andere genoemde argumenten zijn: "De kleinschalige organisatie en de
flexibele en servicegerichte instelling", "Zij reageren alerter dan
andere aanbieders", "De goede naamsbekendheid en kennis van de
branche", "De kwaliteit en senioriteit van de trainers", "De meetbare
opleidingsresultaten" en "In de tenderprocedure overstegen zij de
andere partijen op kwaliteit, opleidings- en trainingsmogelijkheden.
Bovendien dachten zij constructief en niet alleen commercieel gericht,
met ons mee". De trajecten worden volgens alle respondenten
voorafgegaan door een voorgesprek met één van de directeuren en/of
trainers van het instituut. Hierin komen de inhoud van de opleiding,
de aanpak, de borging en het te behalen rendement aan bod. Om zich te
oriënteren op de doelgroep, het werkveld en het klantcontact, kijken
of luisteren de gesprekspartners van Philipse mee op de werkvloer. Eén
van de referenten geeft aan dat voor hun groep, bestaande uit 80
deelnemers voor het MBO-traject Medewerker Contactcenter, een
informatiesessie vooraf gegeven is. Dit om hen een beeld te geven van
het tweejarige traject en eventuele weerstand weg te nemen. Alle
geïnterviewden zijn goed te spreken over de wijze waarop Philipse het
voortraject invult. Zij stellen de aandacht, het goed doorvragen en
het prettige contact op prijs en beoordelen het onderwerp eensgezind
met de tevreden tot zeer tevreden score."
CEDEO
Er zijn naar schatting ruim 8.500 commerciële opleidingsinstituten die
een veelvoud aan maatwerk- en open opleidingen aanbieden. Voor veel
opleidingsfunctionarissen vormt dit enorme aanbod een onoverzichtelijk
en, in kwalitatieve zin, ondoorgrondelijk geheel. Om zicht te bieden
op instituten die aantoonbaar naar tevredenheid van bedrijven en
organisaties cursussen, trainingen, opleidingen, organisatieadvies of
coaching hebben verzorgd, voert Cedeo klanttevredenheidsonderzoeken
uit onder inkopers van deze diensten. Op dit moment zijn op deze wijze
zo'n 300 instituten op basis van marktwaardering geselecteerd en in
het Cedeo-bestand opgenomen.
Philipse Business School is al 20 jaar de autoriteit op het gebied van
training en opleiding met betrekking tot het optimaliseren van
klantrelaties en -management.
Het maatwerk/in company-portfolio strekt zich uit van training en
coaching van front- mid- en back- office medewerkers t/m het senior
management.
Officiële vakopleidingen:
Philipse Business School biedt, als enige, een volledige- officieel
erkende leerlijn voor de sector Contactcenters, van MBO opleidingen
voor agents en teamleiders t/m de European Master Contactcenter
Management Executive.