Filmpremière "Bob de Bouwer" in Legoland(R) Discovery Center in Duisburg

27/03/2009 15:29

Legoland

De gloednieuwe 4-D film van de nijvere kinderheld Bob de Bouwer(TM) beleefde vandaag in het LEGOLAND (R) Discovery Centre Duisburg zijn première. De vele uitgenodigde kinderen voelden zich héél groot toen ze naast hun filmhelden over een echte rode loper mochten lopen en kinderchampagne drinken, net als grote mensen.

De rode loper stofzuigen, de VIP-afzettingen op de juiste hoogte voor kleine polsen instellen en de catering organiseren: de voorbereidingen in het LEGOLAND Discovery Centre Duisburg duurden écht tot de laatste minuut. Per slot van rekening moest alles glimmen als Bob de Bouwer zijn opwachting zou maken voor de première van zijn nieuwe 4-D-avontuur.

Al vóór aanvang verzamelden veel toeschouwers zich op de Philosophenweg en dromden samen rond het afgezette gedeelte rond de hoofdingang. Verbluft konden ze de ongebruikelijke aankomst van de sterren gadeslaan. Stand verplicht, dus Bob kwam met een echte graafmachine voorrijden. Nadat de held van het witte doek zijn fans op de rode loper had begroet, liep hij samen met zijn grote en kleine premièregasten naar hun zitplaatsen in de 115 stoelen tellende 4D-bioscoop. Met veel popcorn en een luid gezamenlijk "Kunnen wij het maken? Nou en of!" werd de voorstelling gestart.

In de film "Bob de Bouwer 4D", waarvoor kosten noch moeite zijn gespaard, spreidt de kinderheld al zijn vaardigheden ten toon en bouwt samen met zijn vrienden een reusachtige achtbaan. Om het ingewikkelde project ook te laten slagen, moet eerst een model met LEGO-stenen worden gebouwd. Jammer dat deze stenen vervolgens ook worden gebruikt voor de bouw van een nieuwe volière, zodat uiteindelijk niemand meer weet hoe de achtbaan eigenlijk moet worden gebouwd. Het elf minuten durende filmspektakel wordt met 3D-brillen, echte sneeuw die van het plafond neerdwarrelt, water dat niet alleen in de film rondspuit en wind die het publiek om de oren fluit, een ware belevenis voor groot en klein.

De geanimeerde kinderheld laat nu al tien jaar lang de harten van zijn jonge fans sneller kloppen. Zijn uitroep: "Kunnen wij het maken? Nou en of!" - op zijn Engels: "Yes we can!" - ging dit jaar ook vanuit een andere prominente mond de hele wereld rond. Of het hem daadwerkelijk lukt om de achtbaan aan de gang te krijgen, blijft een raadsel, want ook de jongsten onder ons willen het einde van een goed verhaal zélf meemaken.

Over het LEGOLAND Discovery Centre:

Het LEGOLAND Discovery Centre Duisburg is dagelijks vanaf 10 uur geopend. Alle kleine en grote LEGO(R)-fans wacht een interactieve reis in de wereld van de kleurrijke stenen. Verschillende thema's maken een bezoek tot een spannende ervaring voor het hele gezin. In de 4-D-bioscoop kan het publiek een tijd lang aan de realiteit ontsnappen. In de rijdende attractie kan een vreemde wereld worden ontdekt. In gondels bewegen de bezoekers door een kasteel en beleven een middeleeuwse wereld, gemaakt van LEGO(R)-stenen. Het hoogtepunt is MINILAND, waar het Roergebied in het klein is nagebouwd. Maar natuurlijk mag ook overal zelf worden gebouwd en gespeeld. Meer informatie is vindt u op internet op www.LEGOLANDDiscoveryCentre.com.

Adress:

LEGOLAND Discovery Centre Duisbdurg

Philosophenweg 23-25

4 7051 Duisburg

Over HIT Entertainment:

HIT Entertainment, eigendom van Private Equity Investment Group Apax Partners, is een van 's werelds toonaangevende onafhankelijke producenten en licentiehouders van kinderenamusement. De HIT-portefeuille omvat merken als Barney(TM), Bob the Builder(TM), Thomas & Friends(TM), Pingu(TM), Fireman Sam(TM), Angelina Ballerina(TM) en Rainbow Magic(TM). HIT vertegenwoordigt Fifi and the Flowertots(TM) en Roary the Racing Car(TM) van Chapman Entertainment in Noord-Amerika en Japan. Daarnaast is HIT wereldwijd vertegenwoordiger van de "The Jim Henson Company's library of classic family brands" en van "The Wiggles(R)" in Groot-Brittannië. HIT is opgericht in 1989 en actief in televisie- en videoproducties, content distribution, uitgeverij, licentieverlening voor producten en de organisatie van live evenementen. Het zakelijk werkterrein van HIT omvat Groot-Brittannië, de VS, Canada, Hong Kong en Japan. HIT is mede-eigenaar van de Amerikaanse zender PBS KIDS SproutSM en de internationale zender JimJam (buiten de VS, Groot-Brittannië en China), waarvan het programma zich richt op peuters. Verdere informatie is beschikbaar op internet op www.hitentertainment.com.





http://www.hitentertainment.com