Ingezonden persbericht


Persbericht
17 maart 2009

Opening reizende attractie Anno in Nieuwegein op zondag 29 maart

History's Next Top Model
in Nieuwegein

Op zondag 29 maart 2009 om 14.00 uur wordt de reizende attractie Oh wat ben je mooi! geopend in winkelcentrum City Plaza in Nieuwegein. De tentoonstelling van Anno, promotiebureau voor Nederlandse geschiedenis, gaat over schoonheidsidealen door de eeuwen heen. In 2008 heeft Oh wat ben je mooi! in winkelcentra in Breda, Eindhoven en Arnhem gestaan. De attractie valt bij het winkelend publiek goed in de smaak en werd op alle voorgaande locaties druk bezocht. De gratis tentoonstelling is t/m 26 april 2009 in winkelcentrum City Plaza in Nieuwegein te zien.

Wie wordt History's Next Top Model in Nieuwegein?
Oh wat ben je mooi! opent op zondag 29 maart 2009 in winkelcentrum City Plaza met de verkiezing van het mooiste stijlicoon uit de geschiedenis: History's Next Top Model 2009. Mode-expert Fiona Hering zal deze verkiezing presenteren. Het publiek kan stemmen op vier vrouwelijke stijliconen uit verschillende tijden: Marilyn Monroe, Madonna, Grace Kelly en Audrey Hepburn.

Programma
14.00 uur: Start verkiezing History's Next Top Model onder leiding van Fiona Hering 14.25 uur: Opening Oh wat ben je mooi! door Hostory's Next Top Model

Mag het een onsje meer zijn?
Schoonheidsidealen beheersen de media en daarmee het dagelijks leven van miljoenen mensen. Oh wat ben je mooi! laat de relativiteit zien van schoonheid. In vijf paviljoens worden schoonheidsidealen van de afgelopen eeuwen onder de loep genomen. Lange tijd poederde fashionista's hun gezichten spierwit, totdat Coco Chanel in de jaren twintig gebruind van vakantie terugkeerde en daarmee de trend van de mooie gebruinde teint startte. De komende twee jaar zal Oh wat ben je mooi! verder reizen en gratis te bezoeken zijn in winkelcentra door heel Nederland. Meer informatie is te vinden op de website www.ohwatbenjemooi.nl.

Een Anno-project
Anno is het promotiebureau voor Nederlandse geschiedenis. Anno organiseert onder meer jaarlijks de Week van de Geschiedenis en is betrokken bij de ontwikkeling van het Nationaal Historisch Museum. Kijk voor andere projecten van Anno op www.anno.nl.



Ingezonden persbericht