Ingezonden persbericht


PERSBERICHT



STACEY ROOKHUIZEN'S DUTCH DELIGHT FINALE ZONDAG IN DE MELKWEG

Woensdag 25 maart 2009, Hilversum - De zoektocht van Dutch Delight naar de beste song heeft zijn vruchten afgeworpen. Uit alle hoeken van het land hebben artiesten deelgenomen aan de strijd om het beste nummer van Nederland. Na twee succesvolle voorrondes in Utrecht en Den Haag staan 6 regiowinnaars aanstaande zondag 29 maart in de Melkweg te Amsterdam. De uiteindelijke winnaar maakt kans de hitsingle officieel uit te brengen via de Nokia Music Store. 'Het gaat er nu om spannen, de voorrondes waren al een hit dus ik verwacht veel van de finale!' aldus Stacey Rookhuizen.

Een filmpje uploaden op de Dutch Delight website; je fanbase massaal laten stemmen en vervolgens de jury en het publiek live overdonderen; ga er maar eens aan staan! Spotrockers, Arthur Adam Ten Cate en Uncle Frankle slaagden erin om in Utrecht door te dringen tot de finale. In Den Haag deden Annika, Signal To Shore en Pollution hetzelfde. De zaal stond op zijn kop, publiek en jury werden verrast door ongekend goed talent. Deze bands hebben hun felbegeerde plekken op het podium in de Amsterdamse Melkweg meer dan verdiend.

De artiest met het beste nummer maakt kans deze officieel uit te brengen via de Nokia Music Store. Hiernaast heeft de schrijver van het winnende nummer de mogelijkheid een handtekening te zetten onder een overeenkomst met de publisher van onder andere Anouk, Alicia Keys en Pink; EMI Music Publishing. Ook zal het nummer opgenomen worden in een professionele studio en wordt er een geldbedrag vrijgemaakt om verder te werken aan hun muzikale carrière.

Over Dutch Delight
Het talentenplatform Dutch Delight, ondersteund door Muziek Centrum Nederland, is in 2002 ontstaan als initiatief van de jonge mediaondernemer Stacey Rookhuizen. Het project ondersteunt en promoot Nederlands muziektalent. De afgelopen jaren is Dutch Delight uitgegroeid tot hét multimediale platform voor jonge en serieuze artiesten en bands, en zijn er reeds meer dan 250 evenementen georganiseerd waar zij een podium vonden.

Samenwerking Nokia
Dutch Delight is voor deze muzikale zoektocht een samenwerking aangegaan met Nokia Music Store. "Muziek en jongeren zijn voor Nokia een belangrijke drijfveer. Stacey verenigt deze twee en biedt met Dutch Delight een creatief en innovatief platform om onontdekt muziektalent te ondersteunen", aldus Jukka Tiitu, General Manager van Nokia Benelux.

Op 29 maart zal iedere artiest zichzelf in een bijzonder gevarieerde show nog eenmaal voor de jury presenteren in afwachting van die eerste plek op weg naar een muzikale carrière. Dit is een avond die niemand wil missen. Wees erbij. Tijdens de zoektocht naar het beste nummer van Nederlands ongekend goed talent!

Datum: zondag 29 maart
Locatie: Melkweg, Amsterdam
Deuren: 19:00
Aanvang: 20:00
Entree: 6 euro + lidm.

Voorverkoop via: www.ticketservice.nl, grotere postkantoren, vvv's, gwk stationskantoren, Free Record Shops, AUB Ticketshop, Concerto en Melkweg kassa www.melkweg.nl.

Over Nokia
Nokia is qua marktaandeel 's werelds grootste fabrikant van mobiele toestellen en is een drijvende kracht achter de integratie van Internet en telecommunicatie. Nokia levert een breed assortiment toestellen voor alle gangbare marktsegmenten en verzorgen internetdiensten die mensen toegang bieden tot muziek, kaarten, media, messaging en games. Met behulp van NAVTEQ-technologie levert Nokia uitgebreide digitale kaartinformatie en via Nokia Siemens Networks bieden we geavanceerde systemen, oplossingen en diensten voor communicatienetwerken.



Ingezonden persbericht