Springtastic Shopping bij Mode Marché


Vijfde editie van Rotterdams mode evenement op zondag 29 maart

ROTTERDAM, 20090305 -- Op zondag 29 maart vindt alweer de vijfde Mode Marché plaats in Rotterdam. Mode Marché is een unieke stock sample sale met een laagdrempelig maar stijlvol karakter, waarbij jonge en gevestigde modeontwerpers hun kleding, accessoires, stoffen en monstercollecties kunnen verkopen aan hongerige fashionistas. Het mode evenement brengt een unieke selectie van ontwerpers en creatieve geesten voor één dag samen en heeft zich in vier edities tijd weten te ontwikkelen tot dé sample sale van Nederland. De stock sample sale is een onafhankelijk initiatief van Iconique Fashion Magazine en Stylevation Army.

Mode Marché zal op 29 maart neerstrijken in YourSpace, het kloppend hart van `European Youth Capital 2009'. De voormalig ballroom van het Hilton Hotel is voor Europese Jongeren Hoofdstad 2009 verbouwd tot een bijzondere lokatie midden in het centrum van Rotterdam. Mode Marché is blij op deze wijze ook onderdeel te zijn van het jongerenjaar, maar richt zich zeker niet op jongeren alleen.

Dit blijkt uit het aanbod van diverse mode ontwerpers die Mode Marché voor deze editie weer samenbrengt. Voor iedere leeftijdsgroep is er wel iets te vinden op het evenement. Vaste deelnemers als Emily Hermans, Madé en Marcha Hüskes zijn inmiddels bekende gezichten op Mode Marché. Mode Marché is dan ook dé ideale plek om je garderobe klaar te maken voor de lente. We zijn trots weer een aantal nieuwe deelnemers te mogen toevoegen zoals Joline Jolink, Vlieger & Vandam, Philomijn, Maria Westerlind en Wendela van Dijk.

Ook aan de mannelijke bezoeker is gedacht, Jeroen van Tuyl, Steven van Vliet, Ontfront en MGH2O zijn slechts een selectie uit het aanbod. In totaal zullen bij 40 stands unieke ontwerpen verkocht worden en zal er voor iedereen, man of vrouw, wat te vinden zijn!

Om de nieuw gekochte outfits helemaal af te maken kunnen bezoekers terecht bij de stylisten van Rob Peetoom Hair + Make-up. Een kleine knipbeurt, Redken stylingtips & tricks of een Anastasia brow-treatment zijn maar een greep uit de mogelijkheden in de speciale `Chambre de La Coiffure' van Rob Peetoom Hair + Make-up tijdens Mode Marché.

Mode Marché wil haar bezoekers echter meer bieden dan een verkoopdag alleen. Enchanteby.com, de website die documenteert hoe mensen zich kleden en daarmee hun omgeving beïnvloeden, zal tijdens het evenement bezoekers fotograferen en interviewen. Voor echte Parijse macarons en killer koffie's van Man met Bril moet je bij Banana Pancakes zijn. In het Mode Marché Café kan je verder bijkomen met wijn, prosecco, franse kazen of charcuterie. Tijdens Mode Marché worden tevens unieke stuks van Jan Taminiau en Jeroen van Tuyl en exclusief beeldmateriaal van Iconique Fashion Magazine getoond.

Het grote aanbod op Mode Marché maakt menig fashionista hongerig. Wil je niks missen en eerste keus hebben? Koop dan een kaartje voor het VIP Shopping Hour. Bezoekers met een kaartje voor het VIP Shopping Hour kunnen een uur eerder rondstruinen.

De kaarten voor het VIP Shopping Hour zijn te koop bij SHPPR en kosten slechts 5 euro. Wees er snel bij want ze vliegen weg...

Na afloop van Mode Marché zal er de mogelijkheid zijn deel te nemen aan een `after dinner' met aansluitend een after party op een nog geheime locatie, houd onze website in de gaten voor meer informatie...

MODE MARCHÉ 5 | ZONDAG 29 MAART 2009

12:00u tot 13:00u: VIP Shopping Hour, toegang 5 euro, VVK bij SHPPR*
13:00u tot 17:00u: toegang 1 euro


LOKATIE
YOUR SPACE
Kruiskade 9
Rotterdam

*VIP SHOPPING HOUR TICKETS TE KOOP BIJ SHPPR
Van Oldenbarneveltstraat 113
Rotterdam

Blijf op de hoogte via onze website en mailing via www.mode-marche.com

Iconique Fashion Magazine werd in 2000 opgericht door Joost van Gorsel en was daarmee een pionier in online mode magazines. Inmiddels is het uitgegroeid tot een internationaal geprezen, online podium voor mode en kunst (www.iconique.com). Daarnaast biedt Iconique creatieve (grafische) oplossingen en advies gericht op de mode- en luxe-industrie.

Stylevation Army is een stylingbureau dat zich bezighoudt met vormgeving en productie van shoots, modeshows, commercials en evenementen. Daarnaast houdt het bureau zich bezig met het positioneren van ontwerpers en kledingmerken op de modemarkt (www.stylevationarmy.com).
Stylevation Army is in 2005 opgericht door Esme Umarella. Sinds januari 2007 is zij mede-eigenaar van SHPPR (www.shopperrotterdam.nl).