Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Design Bridge ontwikkelt nieuwe visuele identiteit voor dance4life

Amsterdam, 30-03-09 - Deze week zal dance4life haar nieuwe visuele identiteit onthullen. International branding agency Design Bridge ontwikkelde de afgelopen maanden een nieuwe visuele identiteit voor dance4life. dance4life is de internationale 'movement' waar jongeren uit negentien landen - verdeeld over vijf continenten - zich sinds 2004 voor inzetten om de verspreiding van hiv en aids terug te dringen. De ambitie van dance4life is om in 2014 één miljoen jongeren actief te hebben betrokken bij het aanpakken van dit probleem van wereldformaat. Met behulp van de nieuwe, iconische visuele identiteit die Design Bridge voor dance4life ontwikkelde wil dance4life die ambitie de komende jaren waar gaan maken.

"Het is zo belangrijk voor de missie van dance4life dat jongeren zich wezenlijk verbonden voelen met het merk dance4life. Dat zal ze het gevoel geven dat ze echt deel uitmaken van een wereldwijde jongeren movement, dat ze een verschil kunnen maken voor zichzelf, de mensen om hen heen en zelfs voor leeftijdgenoten in landen die keihard door hiv en aids getroffen worden" Eveline Aendekerk, Managing Director van dance4life international

Express Yourself!
Het concept dat ten grondslag ligt aan de nieuwe identiteit van dance4life is 'Express Yourself!'. Design Bridge onderstreept hiermee de missie van dance4life om jongeren actief te betrekken bij het terugdringen van hiv en aids en ze een podium te bieden waarop ze hun stem kunnen laten horen. De opdracht is verder gegaan dan alleen de visuele identiteit, Design Bridge heeft uiteindelijk een totale merkwereld rondom dance4life weten te creëren die zowel jongeren als het bedrijfsleven mogelijkheden geeft om zich actief aan het merk te verbinden. Met behulp van de 'toolkit' die Design Bridge ontwikkelde hebben de doelgroepen alle middelen in handen om zichzelf te kunnen uitdrukken.

Nieuw merk
Naarmate het aantal landen dat zich de afgelopen jaren aan dance4life verbond groeide de behoefte om, meer dan alleen een logo, een sterk en volwaardig merk te ontwikkelen. De opdracht die dance4life in het najaar van 2008 bij Design Bridge neerlegde was uitdagend: creëer een visuele identiteit die de visie en kernwaarden van dance4life representeert, waar jongeren zich in herkennen en dat wereldwijd bruikbaar is. Een visuele identiteit die dance4life tot het meest bekende en populairste goede doel van jongeren kan maken.

Design Bridge heeft voor dance4life een 'visuele taal' weten te ontwikkelen die perfect aansluit bij wat de organisatie wil uitstralen. De verschillende, speelse elementen die deel uitmaken van de nieuwe identiteit zullen de doelgroepen stimuleren ook daadwerkelijk creatief aan de slag te gaan met dance4life.

Implementatie
De nieuwe identiteit zal als eerste worden gelanceerd in Nederland, Groot-Brittannië, Servië en Duitsland, en vervolgens in Vietnam, Zimbabwe, Mexico en de overige landen. Eind 2009 wil dance4life in 28 landen de nieuwe 'global brand' hebben gelanceerd, in 2010 in totaal 34 landen.

"De iconische 4 is vormgegeven als een 'speechbubble', die jongeren als het ware uitnodigt hun stem te laten horen door een actieve bijdrage te leveren aan dance4life. De eenvoudige en krachtige expressie van de stenciltechniek was hierbij onze bron van inspiratie" Olof ten Hoorn, Creative Teamhead van Design Bridge

Met behulp van de 'toolkit' die Design Bridge ontwikkelde hebben de doelgroepen alle middelen in handen om zichzelf te kunnen uitdrukken.

"Het nieuwe dance4life logo is echt zo cool! Vooral die urban en streetstyle vibe spreken mij echt aan, en ik denk dat dat geldt voor jongeren over de hele wereld!" Daphne Beukers (16)
////


Ingezonden persbericht