Ingezonden persbericht




PERSBERICHT

Amsterdam, 30 maart 2009

Nieuwe promotiefilm Eye on Amsterdam wint zilver in Berlijn

De nieuwe promotiefilm Eye on Amsterdam heeft bij het festival tijdens de Internationale Tourismus Börse in Berlijn zilver gewonnen in de categorie toeristische stedenfilms. De film werd in opdracht van Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) gemaakt door de Zweedse filmer Janolof Fritze. Op de 8e internationale competitie tussen promotiefilms voor steden behaalde de Amsterdamse film een eervolle tweede plaats na Kopenhagen. De Internationale Tourismus Börse in Berlijn is met ca. 140.000 vakbezoekers uit de gehele wereld één van de belangrijkste toeristische vakbeurzen.

In totaal beoordeelde de jury 94 inzendingen. De film 'Eye on Amsterdam' beleefde z'n première tijdens de partnerbijeenkomst van ATCB in november 2008. Om de film te kunnen maken, woonde en werkte Janolof Fritze twee maanden in Amsterdam. Uit het beschikbare beeldmateriaal gaat ATCB in de loop van dit jaar meer films samenstellen voor verschillende doeleinden. De tien minuten durende film Eye on Amsterdam zet de Metropool Amsterdam neer als aantrekkelijke, menselijke, verrassende en veelkleurige bestemming. De film is te zien via de website www.iamsterdam.com

Voor meer persinformatie en beeldmateriaal: Amsterdam Toerisme & Congres Bureau Communicatie & Media Services, tel. 020 - 5 512 531 E-mail: h.terbalkt@atcb.nl Persberichten van ATCB zijn te vinden op www.atcb.nl onder 'Nieuws'

Publieksinformatie: tel. 0900 400 40 40 (E 0,40 pm) www.amsterdamtourist.nl en www.iamsterdam.com

Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) heeft als taak het toeristisch- en zakelijk bezoek aan Amsterdam en regio te bevorderen. ATCB is op dit gebied de centrale organisatie voor Amsterdam en regio, die zich inzet voor de belangen van deze sector. Als kennis- en informatiecentrum voor toeristisch en zakelijk bezoek heeft ATCB een spilfunctie in de ontwikkeling hiervan. Daarnaast behoren tot de kerntaken het opstellen en uitvoeren van marketing- en promotieplannen, het stimuleren van innovatie en productontwikkeling en het bewaken van de kwaliteit van het toeristische product. Samen met het bedrijfsleven, culturele instellingen en overheid werkt ATCB aan het verhogen van de bestedingen door bezoekers in Amsterdam en regio, en het stimuleren van de werkgelegenheid.


---- --