Consument heeft geen parkeergeld retailer

30/03/2009 11:10

P1

Consumenten vinden niet dat winkeliers hoeven op te draaien voor hun parkeer- en vervoerskosten als zij een aankoop doen. Dat vindt 67% van de respondenten uit de peiling die parkeerdienstverlener P1 heeft gehouden in samenwerking met Maurice de Hond.

De uitkomsten van de P1-consumentenpeiling zijn opmerkelijk, omdat zij haaks

staan op de mening van het Platform Detailhandel Nederland. Deze brancheorganisatie adviseert een standaardperiode van minimaal 30 minuten gratis parkeren in te voeren.

De consument is duidelijk. In plaats van gratis parkeren, geeft hij er de voorkeur aan om snel en dichtbij te kunnen parkeren. Kan dat niet, dan zoekt hij een winkelplek waar dat wel kan. Slechts in 15% van de gevallen heeft de respondent problemen met het vinden van een parkeerplek. Als dit zich voordoet, geeft 79% aan elders te winkelen of boodschappen te doen.

Een ander opvallend verschil tussen de mening van het Platform en de uitkomsten van de peiling, is dat 35% van de geënqu(ee)teerden gewoon wil betalen voor het eerste parkeeruur. Wel is er een tendens zichtbaar dat men een voorkeur heeft om in tijdseenheden van 10 minuten (27%) te betalen. Zelfs als dit gepaard zou gaan met een tariefsverhoging van twintig procent.





http://http;//p1.nl