Gemeente Assen


Meer dienstverlening online bij de gemeente Assen

Assen, 30 maart 2009

De gemeente Assen wil de komende jaren zo veel mogelijk diensten online aanbieden. Hierdoor kunt als inwoner of ondernemer steeds meer producten en diensten vierentwintig uur per dag en zeven dagen per week aanvragen. Om de uitbreiding van de digitale dienstverlening een impuls te geven, treedt de gemeente Assen op 30 maart toe tot het samenwerkingsverband Dimpact.

Dimpact is een vereniging voor gemeenten die samenwerken aan de verbetering van digitale dienstverlening. Aansluiting bij Dimpact past bij de ambitie van Assen om een optimaal dienstverlenende en klantgerichte gemeente te zijn. Assen is het veertiende lid van Dimpact.

Gezamenlijk optrekken met andere gemeenten in Dimpact verband biedt grote voordelen. In samenwerkingsverband kunnen gemeenten online producten sneller ontwikkelen. Alle leden kunnen gebruik maken van de gestandaardiseerde online diensten.

Ook kunnen de medewerkers van Assen binnen Dimpact volop kennis en ervaringen uitwisselen met de andere gemeenten.

De gemeente Assen wil inwoners en bedrijven zo goed mogelijk van dienst zijn. Het bieden van meerdere kanalen om producten en diensten aan te vragen (multichanneling) is daarbij een belangrijk uitgangspunt.

Met multichanneling kan de klant kiezen voor dienstverlening aan de balie, via de telefoon of internet. De mogelijkheden voor zelfbediening via internet worden steeds meer uitgebreid.