Ingezonden persbericht


Persbericht

NAVTEQ toont baanbrekende LBS-applicaties tijdens de International CTIA Wireless 2009

~ Real World consumentenapplicaties van de toekomst in NAVTEQ-stand ~

Veldhoven, 30 maart, 2009 - NAVTEQ, toonaangevend aanbieder van digitale kaarten voor location-based solutions (LBS) en autonavigatie, toont zijn nieuwste LBS-ontwikkelingen tijdens de International CTIA Wireless 2009 in Las Vegas. De NAVTEQ-stand biedt een breed scala aan diensten en producten. Daarnaast worden het Presentatie Theater LBS-oplossingen getoond van NAVTEQ en andere experts uit de branche.

De volgende NAVTEQ-producten en demonstraties zijn te vinden in de NAVTEQ-stand:


- NAVTEQ Content Store: Bekijk de mogelijkheden van de one-stop online shop. Hiermee kunnen consumenten online bestaande, up-to-date kaartproducten bestellen die ook op USB- en SD-kaarten kunnen worden opgeslagen. Naast de laatste kaarten en kaartupdates kan er ook een breed scala aan content-producten rechtstreeks naar eindgebruikerapparatuur worden gedownload of geactiveerd.


- Dynamic and Rich POI Content: Een live demonstratie toont content die kaarten tot leven brengt met datakenmerken die eindgebruikers real-time informatie geeft over luchtvaartgegevens en brandstofprijzen. Het rijke POI (Points of Interest) Content portfolio biedt relevante informatie over POI's, zoals reisgidsen van vertrouwde merken en ervaren gebruikerscommunities.


- NAVTEQ LocationPoint(TM) Advertising: Deze mobiele locatiegebaseerde advertentiedienst biedt een nieuwe benadering voor het subsidiëren van belangrijke content in locatiebewuste applicaties en apparatuur. Door de dienst kunnen adverteerders consumenten waar en wanneer dan ook bereiken en beïnvloeden als zij aankoopkeuzes maken. Kijk voor meer informatie over NAVTEQ LocationPoint(TM) Advertising op www.NN4D.com/LBA.


- NAVTEQ Network for Developers(TM) (NN4D): Ontwerpers leren met behulp van de volledige serie bronnen van NN4D innovatieve, locatiegebonden mobiele applicaties te bouwen en introduceren. Hierbij valt te denken aan API's, technische documentatie en tools van NAVTEQ en zijn partners.


- NAVTEQ Global LBS Challenge®: Werp een vooruitblik op de 14 bedrijven die in de halve finale van de Global LBS Challange strijden voor hun deel van de wereldwijde prijzenpool van 5,5 miljoen dollar. Bezoek de NAVTEQ-stand om de mobiele, locatiegebonden applicaties van de deelnemers te bewonderen. De winnaars worden aangekondigd bij de prijsuitreiking tijdens CTIA op donderdag 2 april om 15.00 uur (Room N258/260).


- The Pedestrian Experience: NAVTEQ Discover CitiesTM vergroot de kracht van de NAVTEQ®-kaart met attributen zoals paden en kruispunten die relevant zijn voor voetgangers. Daarnaast biedt NAVTEQ Discover Cities uitgebreide informatie over het openbaar vervoer. Hierdoor kunnen navigatiesystemen een grote variëteit aan routes aanbieden aan gebruikers. Deze routes kunnen enkel te voet of gedeeltelijk met het openbaar vervoer zijn. Overige content voor een sterke voetgangerservaring is de visuele content zoals de 3D Landmarks. Deze biedt herkenningspunten om te helpen bij de oriëntatie en navigatie.


- NAVTEQ Traffic(TM) and NAVTEQ Traffic Patterns(TM): Kiosken bieden de Traffic-diensten die worden erkend als de toonaangevende bron voor verkeersgegevens in real-time, met uitgebreide en betrouwbare, op de minuut nauwkeurige informatie. NAVTEQ Traffic biedt betrouwbare routeplanning en een nauwkeurig beeld van bestaande verkeersomstandigheden. Dit helpt reizigers om de beste routebeslissingen te maken.


- NAVTEQ TrafficOne® Solutions: Ervaar zelf de baanbrekende maatoplossingen met tools, diensten en content voor web en mobiele verkeersproducten. Deze maken een uitgebreide reeks van real-time diensten voor forenzen.


- NAVTEQ Traffic.com®: NAVEQ heeft zijn Traffic.com® website vernieuwd en verbeterd op www.traffic.com. Het nieuwe website-ontwerp en de verbeteringen bevatten onder andere een gestroomlijnde user-interface, een locatiebewuste homepage en verkeersinformatie in real-time. Daarnaast bevat het een safe-button waarmee men met één druk op de knop gegevens kan opslaan. Met de verbeteringen op deze site krijgen bestuurders sneller en gemakkelijker nauwkeurige, verkeersinformatie in real-time. Deze kunnen zij gebruiken om de routeplanning voor zowel zakelijke als recreatieve reizen te verbeteren.
- Visual Content: Met het NAVTEQ Visual Content productportfolio kunnen consumenten hun navigatie en locatiegebaseerde applicaties van elkaar onderscheiden. Het Visual Content-portfolio bevat: 3D Landmarks, 3D City Models, verbeterde 2D Footprints, satellietbeelden, Digital Terrain Model en verbeterde hoogtecontouren.

Naast NAVTEQ-producten en -diensten biedt de stand ook kiosken van NAVTEQ's klanten:


- MapQuest: MapQuest® 4 Mobile is een gemakkelijk te gebruiken applicatie voor BlackBerry Smartphones. Het bevat het unieke "My Places", waarmee gebruikers toegang hebben tot opgeslagen kaarten en routes van MapQuest.com. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan MapQuest ® Navigator. Deze biedt turn-by-turn en stembegeleide aanwijzingen met opties zoals een 3D-kaartomgeving, live verkeer en wandelaanwijzingen.


- Networks in Motion: AtlasBook Navigator Reference Platform is een platform voor draadloze navigatie en hyper local search. Het biedt stemgestuurde aanwijzingen, verkeers- en weersomstandigheden, brandstofprijzen en miljoenen points of interest.


- Telmap: Telmap5 is de eerste gepersonaliseerde locatiegerichte metgezel ter wereld. Het helpt mobiele ondernemers om een waarheidsgetrouwe locatie-ervaring te bieden. Een ervaring die rijk is, persoonlijk, lokaal en flexibel. Telmap5 integreert innovatieve en gepatenteerde technologieën: Telmap Active Interface(TM), Telmap Active Search(TM) en Telmap Active Widgets™.

In het Presentatie Theater. In dit theater vinden live presentaties plaats waarin aandacht wordt besteed aan een breed assortiment van NAVTEQ's locatiegebonden producten en diensten. Ook wordt getoond hoe deze het dagelijks leven van de consument beïnvloeden. NAVTEQ heeft verschillende bedrijven uitgenodigd om hun LBS-gerelateerde producten te tonen aan CTIA-bezoekers. Onder deze bedrijven bevinden zich succesvolle deelnemers aan de eerdere Global LBS Challenge, zoals Group Medianet, LiveCast, LOC-AID, Proxpo, Inc, en uLocate (Where.com). Ook NN4D Partner Zone sponsors deCarta, DigitalGlobe and Wavemarket zijn vertegenwoordigd.