TNT Post ziet vrije postmarkt met vertrouwen tegemoet

31/03/2009 17:15

TNT Post

Gratis, oranje brievenbus voor iedereen in Nederland

DEN HAAG, 31 MAART 2009 - TNT Post ziet de liberalisering van de Nederlandse postmarkt met vertrouwen tegemoet. Op alle Nederlandse tv-zenders is een nieuwe commercial gelanceerd en in de vorm van een landelijke advertentiecampagne heet TNT Post morgen, de nieuwe toetreders met een knipoog van harte welkom. Tegelijkertijd wil TNT Post elk huishouden in Nederland gratis een nieuwe, oranje brievenbus met een uniek sluitsysteem geven.

De gratis, oranje woningbrievenbus wordt naar verwachting in de tweede helft van dit jaar aan alle inwoners van Nederland beschikbaar gesteld. Het unieke van deze brievenbus is dat deze is uitgerust met een klep die automatisch open gaat als de postbode van TNT Post met zijn post in de buurt van de brievenbus komt. Voor concurrenten van TNT Post blijft de klep gesloten. De circa 40.000 postbodes van TNT Post zullen hiervoor worden uitgerust met een RFID zender die onder andere aan de riem kan worden bevestigd.

De brievenbus is beschikbaar in twee varianten, als buitenmodel (met of zonder staander) en als klepmodel. Beide varianten zijn alleen te verkrijgen in de kleur TNT oranje. Ook is het mogelijk om alleen een servomotortje inclusief ontvanger te verkrijgen. Dit apparaatje kan dan eenvoudig aan de achterkant van een bestaand klepmodel worden bevestigd.

Met dit gebaar opent TNT Post de aanval op de concurrerende postbedrijven. TNT Post wil de Nederlandse consument de keuze geven om letterlijk 'open te staan' voor het ontvangen van post van zijn vertrouwde postbode.

Ger Jacobs, commercieel directeur bij TNT Post: 'Met deze actie spelen we in op de sympathie die het Nederlandse publiek heeft voor de postbode van TNT Post. Wij verwachten dat veel consumenten voor deze nieuwe brievenbus zullen kiezen. Serieuze en leuke post wordt immers al 200 jaar door onze postbode zes dagen in de week door weer en wind bezorgd. Altijd op tijd en op het juiste adres. Bovendien is de nieuwe brievenbus veilig. De brievenbus sluit hermetisch en geeft inbrekers maar ook de kou geen kans om binnen te komen".

In Italië heeft TNT het afgelopen jaar naar tevredenheid proef gedraaid met deze nieuwe brievenbus. Ook in Nederland zal eerst drie maanden proef worden gedraaid. In de verwachting dat dit geen technische belemmeringen oplevert, zal TNT Post starten met het beschikbaar stellen van de bus. Elk huishouden krijgt dan persoonlijk bericht van TNT Post over dit unieke aanbod.

Over TNT Post

TNT Post verwerkt dagelijks 16 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post over 2008 bedroeg 4,245 miljard euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

EINDE BERICHT

Noot voor de redactie,