Ingezonden persbericht


METRO MEEST GELEZEN KRANT 20 - 49 JARIGEN

Amsterdam, 31 maart 2009

Metro, de uitvinder van het gratis dagblad, is volgens het nieuwste bereiksonderzoek van de NOM Print Monitor de meest gelezen krant onder 20 tot 49 jarigen. Elke dag heeft Metro gemiddeld een totaal van 1.867.000 lezers en is daarmee de meest gelezen gratis krant en de op één na meest gelezen krant van alle landelijke dagbladen. Van het totaal aantal lezers zijn er 1.011.000 tussen de 20 en 49 jaar. Hiermee is Metro van alle dagbladen, in deze voor adverteerders zeer belangrijke doelgroep, de meest gelezen krant. "Wij zijn zeer tevreden met deze cijfers", zegt Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever van Metro Holland."En ook in de doelgroep 20 tot 34 jaar is Metro de meest gelezen krant met een gemiddeld bereik van 479.000 lezers per dag. Dit is een heel goede start in het jaar".

De onderzoeksperiode van het laatste NOM-onderzoek was van januari 2008 tot en met december 2008.


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.