Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Solipsis verzorgt ICT-beheer op afstand en realiseert veilige mobiele- en thuiswerkplek voor Schinkel Vloeren- en Tegelzetbedrijf

Remote Support Center, betaalbare oplossing voor ondernemers in het MKB

Brakel, 31 maart 2009 - Schinkel Vloeren- en Tegelzetbedrijf uit Well heeft gekozen om het beheer van zijn ICT-omgeving uit te besteden via het Remote Support Center van ICT-dienstverlener Solipsis. Dit betekent professionele ondersteuning in de vorm van een servicedesk, remote en on site computer- en netwerkbeheer en de realisatie van een veilige mobiele- en thuiswerkplek. "Dankzij het Remote Support Center van Solipsis ben ik nu in staat om op locatie zaken bij te stellen of het werk aan te passen zonder hiervoor terug te hoeven naar kantoor. Ik kan nu met een gerust hart het merendeel van mijn tijd doorbrengen op de vrachtwagen, terwijl ik toch volledige controle kan uitoefenen op de bedrijfsvoering", aldus Dirk Schinkel, directeur/eigenaar Schinkel Vloeren- en Tegelzetbedrijf.

Vooral voor de (kleinere) ondernemingen binnen het MKB heeft de vraag hoe om te gaan met het onderhoud en beheer van het netwerk en de computer afgelopen jaren een prominente rol gekregen. Vaak neemt de directeur/eigenaar de beheertaak op zich, waar mogelijk buiten de reguliere werktijd, of krijgt een ICT-geïnteresseerde medewerker deze rol (erbij) toebedeeld.

Met de remote support service van Solipsis worden de ICT-kosten overzichtelijker en bijna altijd zelfs lager. Tevens wordt de bedrijfscontinuïteit beter gewaarborgd. Zo houdt Solipsis de systemen wanneer nodig 24-uur per dag in de gaten. Door de pro-actieve beheeraanpak vermindert het aantal storingen en wordt de ondernemer vroegtijdig geïnformeerd over kwetsbare onderdelen.

"Goed ICT-beheer vraagt diepgaande en uitgebreide kennis, die vaak niet beschikbaar is in de organisatie. Dat is één van de redenen om te kiezen voor het uitbesteden van het systeem- en netwerkbeheer via het Remote Support Center van Solipsis", aldus Wim Buitenhuis, algemeen directeur Solipsis. "Tevens wordt de bedrijfscontinuïteit beter gewaarborgd aangezien we systemen 24-uur per dag in de gaten houden. Door onze pro-actieve beheeraanpak vermindert het aantal storingen en wordt de ondernemer vroegtijdig geïnformeerd over kwetsbare onderdelen."

Over Solipsis
Al sinds 1990 is Solipsis actief binnen de ICT met een uitgebreid pakket van diensten en producten. Solipsis is gespecialiseerd in het beheren van computers en netwerken, het ontwikkelen en onderhouden van software voor bedrijfs- en managementinformatiesystemen en in het ontwikkelen en onderhouden van oplossingen voor het digitaal beheren, distribueren, printen, presenteren en archiveren van documenten. De dienstverlening is ondergebracht in de vier businessunits Performance Management, Systeem en Netwerk Beheer, Systeem Ontwikkeling en Onderhoud en Enterprise Document Management. Solipsis werkt momenteel voor ongeveer 600 (inter)nationale opdrachtgevers. De stabiele positie van het bedrijf in de veranderlijke ICT-wereld onderstreept dat de mensen bij Solipsis weten waarover zij praten en doen wat zij beloven. Wensen worden vertaald in adequate oplossingen, waarbij kosten, baten en effectiviteit goed in het oog worden gehouden. Solipsis is onderdeel van de Solipsis-groep, waartoe ook Holland House en IntraData behoren. Voor meer informatie: zie www.solipsis.nl, www.hollandhouse.com en www.intradata.nl.