Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

21 april 2009

Tele'Train introduceert eerste Nederlandstalige Speech Analytics!

Tele'Train heeft in samenwerking met een aantal grote klanten waaronder Essent, KPN, SNT, Carglass en TUI de eerste Nederlandse versie van Verint / Witness Speech Analytics ontwikkeld. Op basis van meer dan 25.000 call records is een applicatie samengesteld die het mogelijk maakt diepgaande analyses te maken over de binnengekomen gesprekken en de informatie hierover real time beschikbaar te hebben.

"Op basis van deze informatie wordt het mogelijk om snel in te spelen op een verandering van vraag, veel gehoorde klachten en nieuwe trends" aldus Jeroen Voswinkel, directeur Software Solutions van Tele'Train. "Speech Analytics helpt organisaties in een sprong voorwaarts in effectief klantcontact."

"Er kunnen snel analyses van call reasons, onderwerpen en issues realtime en online naar boven worden gehaald, in de Nederlandse taal. Dat is nu ook het unieke van ons initiatief! Ook streven wij naar geautomatiseerde coaching / quality monitoring van gesprekken zodat veel coachingstijd bespaard gaat worden en de teamleiders echt in gesprek kunnen gaan met medewerkers in plaats van urenlange luistersessies uit te voeren!"

Tele'Train is marktleider en Masterdistribiteur van het Verint / Witness portfolio in de Benelux. Met deze unieke aanvulling wordt de Performance Foundation van Tele'Train verder uitgebreid. Tele'Train zal naast de basis variant als enige in Nederland de Advanced toepassing leveren. De Advanced versie biedt mogelijkheden tot gedetailleerde rapportages en geautomatiseerde root-cause analyses.

Tele'Train denkt vanuit klantoplossingen en ondersteunt organisaties met een snelle implementatie door te luisteren naar de eigenlijke vraag van de klant. Door het houden van workshops, actieve analyse begeleiding en het opzetten van verbeterinitiatieven naar aanleiding van de verkregen informatie worden software oplossingen als ondersteuning ingezet.

De eerste implementatietrajecten zijn inmiddels gestart, en dit voorjaar zullen de eerste seminars samen met de klanten worden opgezet, zodat iedereen kan ervaren hoe klantcontact nog verder verbeterd kan worden.

Over Tele'Train BV
Tele'Train, opgericht in 1997, is marktleider in performance management oplossingen voor klantcontact centers en met name gespecialiseerd in het optimaliseren van het één op één klantcontact. Tele'Train onderscheidt zich hierin door een integrale aanpak, waarbij de mens centraal staat. Tele'Train is continu bezig met vernieuwingen.

----------