Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)

Persbericht: Collectieve promotiecampagne benadrukt toegevoegde waarde van De Groenteman
Datum: 01/04/2009

Binnenkort gaat de collectieve promotiecampagne âJe koopt ât lekkerst bij De Groentemanâ voor 2009 van start. Met deze campagne brengt de commissie AGF Detailhandel van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) de toegevoegde waarde van De Groenteman (m/v) onder de aandacht. Centraal in de campagne staan de actieweken van De Groenteman. De campagne gaat van start met de Verrukkelijke Aspergeweken (van 4 tot en met 16 mei).

Voor de beste tips en overheerlijke, gezonde producten, moet je bij De Groenteman zijn, in de winkel én op de markt. Dat is de boodschap van de collectieve promotiecampagne âJe koopt ât lekkerst bij De Groentemanâ. De campagne is gericht op boodschappers in de leeftijd van 30 tot 49 jaar.

De campagne van het HBD is al jaren een groot succes. Dit jaar ligt de focus volledig op de toegevoegde waarde van De Groenteman. Tijdens de Verrukkelijke Aspergeweken (van 4 tot en met 16 mei), de Sappige Zomerfruitweken (van 22 juni tot en met 4 juli) en de Nieuwe Oogstweken (van 19 tot en met 31 oktober) staan de deskundigheid en de kwaliteit van de producten van De Groenteman centraal. Er worden geen publiekswedstrijden meer georganiseerd.

De Groenteman aan het woord
Voor elke actieperiode is een nieuwe opvallende radiocommercial gemaakt. Wederom met Loes Luca. Maar ook De Groenteman komt aan het woord. In iedere commercial geeft hij een handige tip. Daarmee wordt benadrukt dat De Groenteman dé specialist is op het gebied van groenten en fruit. De radiocommercials zijn gedurende de actieweken te horen op Sky Radio, Radio Veronica, Radio 2, Radio 10 Gold, 100% NL en E-Power (de commerciële regionale zenders).

Themapaginaâs in huis-aan-huisbladen met recepten en tips en advertenties in de Gezondheidsspecial van tien bekende bladen zorgen voor extra publiciteit. De campagne wordt ondersteund via www.groenteman.nl.

Gratis campagnepakket voor agf-detaillisten
Agf-detaillisten profiteren maximaal als ze in hun winkel of marktkraam inhaken op de campagne. Dat kan met behulp van speciaal ontwikkelde posters en een vlaggenlijn. Eind maart hebben agf-detaillisten een campagnefolder ontvangen met een bestelkaart voor een gratis campagnepakket voor de Verrukkelijke Aspergeweken en Sappige Zomerfruitweken. Wie dit campagnepakket bestelt, ontvangt in het najaar automatisch het gratis campagnepakket voor de Nieuwe Oogstweken. Het campagnepakket voor de Nieuwe Oogstweken kan in het najaar ook los besteld worden.

Samenwerking
Het HBD (commissie AGF Detailhandel) organiseert de Verrukkelijke Aspergeweken in samenwerking met Aceera. Voor de Nieuwe Oogstweken werkt het HBD samen met de Koninlijke FruitmastersGroep.

Meer informatie
Meer informatie over de promotiecampagne staat op www.hbd.nl/groentezaken. Daar zijn ook de radiocommercial en de themapagina voor de Verrukkelijke Aspergeweken te vinden.