Directie van Bruna zelf in de winkel

27/04/2009 09:19

Bruna BV

Op maandag 4 mei aanstaande zal de voltallige directie van de bekende Bruna winkelketen zelf in de winkel staan. Met name in een tijd waarin detailhandelsverkopen zwaar onder druk staan, vindt Bruna het enorm belangrijk om te weten wat er speelt.

De Brunawinkel van ondernemer Martin Jacobs, in het centrum van Alphen aan den Rijn, is de beste plek om eens een dag te ervaren. Tegen de stroom van de recessie in, is deze winkel zo ontzettend populair bij de klanten, dat inmiddels veel andere retailketens zich achter de oren krabben en zich met verbazing afvragen wat het geheim is achter het succes van deze winkel.

Eerder al stond deze Brunawinkel internationaal onder andere in de belangstelling vanwege de experimenten met virtueel winkelen, waarbij men thuis achter de computer letterlijk door de virtuele winkel kon lopen en daarbij ook echte boeken kon bestellen...via Bruna.nl.

Ook op het gebied van tijdschriften geniet de winkel van Jacobs landelijke bekendheid. Onlangs zijn de prestigieuze Mercur Awards uitgereikt. Op het glamoureuze tijdschriftengala werd de Bruna winkel vanuit ruim 8.500 verkooppunten verkozen tot "Magazine Retailer of the Year".

Jaarlijks looft de Bruna-organisatie een prijs uit voor de Brunawinkel die het allerbeste scoort op gebieden als lokale marketing, klantvriendelijkheid, service en verkoop- resultaten. Bijna 400 winkels zijn jaarlijks in de race om de titel "Bruna's Beste" in de wacht te slepen. Ook deze prijs werd toegekend aan de Brunawinkel van Jacobs in Alphen aan den Rijn.

"Dit is een ondernemer die geen moment stilzit en geen kans voorbij laat gaan.", aldus Hans Gelauff, algemeen directeur van Bruna BV: "Deze winkel is voor ons allemaal een uitstekend voorbeeld van de combinatie tussen de landelijke formule en de kracht van het lokale ondernemerschap. Een fantastische winkel !".

Martin Jacobs blijft vrij nuchter onder al deze aandacht: "Je ziet nu dat consumenten zeer kritisch zijn in de keuze van hun winkel. Zo'n beetje alles wat wij verkopen is in een straal van 500 meter rond onze winkel ook ergens anders te koop. De truc is om ervoor te zorgen dat deze klant bewust voor jouw winkel kiest. Een tevreden klant is niet genoeg. De klant moet je allergrootste fan zijn !"

Dat dit lukt is te zien in de winkel zelf. Het personeel heeft het altijd druk. "Maar 4 mei even niet...dan neemt de directie het een dag van ons over en gaan we met het personeel lekker wat leuks doen met zijn allen", aldus een tevreden glimlachende Jacobs.

Over Bruna:

Bruna is een landelijke detailhandelsonderneming, die actief is met 375 winkels op de markt van boeken, tijdschriften, papier- en schrijfwaren, dagbladen, wenskaarten en multimedia producten. In deze branche is Bruna marktleider. Naast de winkelketen biedt Bruna meer dan 100.000 boeken aan via haar website bruna.nl.