Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Maasmechelen Village boekt sterke economische vooruitgang in 2009

Maasmechelen, mei 2009 - Na zeer bemoedigende cijfers in januari 2009 bevestigt Chic Outlet Shopping Maasmechelen Village de positieve trend voor dit jaar met de resultaten over het eerste kwartaal. Het jaar 2009 is erg goed begonnen voor de merken aanwezig in Maasmechelen Village. De wereldwijde vertraging van de economie heeft veel consumenten gedwongen hun gedrag te veranderen en daar hebben Maasmechelen Village en de merken die in het project hebben geïnvesteerd van geprofiteerd. Prijsbewuste consumenten zijn nu op zoek naar meer "waar voor hun geld" en vrijheid om "zonder schuldgevoel" te kunnen shoppen.

Shoppen zonder schuldgevoel

Het stijlvolle Chic Outlet Shopping® dorp Maasmechelen Village, een van de negen vestigingen in Europa, biedt precies datgene waar shoppers behoefte aan hebben. Edwin Schenk, Retail en Marketing director, legt uit: "Wij zien een trend om "zonder schuldgevoel" te shoppen. Shoppers zijn op zoek naar merken die meer waarde bieden voor elke uitgegeven euro. Bovendien willen klanten plezier blijven houden in het winkelen en daarom zijn ze zo blij met Maasmechelen Village en de fantastische shoppingbeleving die wij bieden". Het resultaat hiervan is dat het gemiddelde bedrag dat elke klant besteedt met 6% is toegenomen ten opzichte van 2008 (tot nu toe).

Maasmechelen Village als mini-citybreak

Een groeiend aantal slimme shoppers weet de weg te vinden naar Maasmechelen Village: hun aantal nam in het eerste kwartaal van het jaar met 10% toe en tijdens de eerste twee weken van april, met ruim 30%. Edwin Schenk licht toe: "Voor bezoekers die vanuit België, Nederland en Duitsland naar Maasmechelen Village komen, voelt dit uitstapje als een vrolijke minibreak om de huidige pessimistische stemming even af te schudden. Gezinnen komen om te winkelen, een ijsje te eten en te lunchen op het terras van een van onze restaurants, in een familievriendelijke en positieve sfeer ademende omgeving".

Stijging internationaal bezoekersaantal

Ook het aantal toeristen uit de rest van de wereld dat een bezoek aan Maasmechelen Village brengt, neemt gestaag toe; vooral bezoekers uit Azië, Oost-Europa en het Midden-Oosten. Goede indicatoren zijn de Global Refund-cijfers (Tax-Free shopping) voor Maasmechelen Village. Hieruit blijkt dat de verkopen met 25% zijn toegenomen en dat het bedrag dat gemiddeld in het eerste kwartaal is uitgegeven, met 14% is gestegen. Edwin Schenk zegt: "Toeristen van buiten Europa zijn zich inmiddels terdege bewust van ons bestaan en plannen tijdens een bezoek aan de regio Limburg een reisroute waarin winkelen in Maasmechelen Village is opgenomen. Dit is het directe resultaat van onze inspanningen om Maasmechelen Village internationaal te promoten". Russische en Chinese reizigers zijn verantwoordelijk voor ruim 46% van de verkopen die de Global Refund-procedure doorlopen.

Goed om weten

- Maasmechelen Village outlet shopping is elke dag open van 10 tot 18 uur * (ook op zondag). Adres: Maasmechelen Village, Zetellaan 100, 3630 Maasmechelen, België
* Voor uitzonderlijke openings - of sluitingsdagen: www.MaasmechelenVillage.com Gratis nummer vanuit Nederland: 0800 0204651

Over Maasmechelen Village

Maasmechelen Village is een chique, sfeervol Outlet dorp. De mode- en kostenbewuste shopper kan in de sfeervolle ambiance van dit Belgische shoppingparadijs in meer dan 95 mooie en stijlvolle boetieks interessante koopjes doen. Dit tegen prijzen die 30 tot 60% lager liggen. Zo vind je er topstukken uit de vorige collecties van ruim 150 topmerken, zoals Versace, Hugo Boss, Marlies Dekkers en G-Star, van basics tot fashion must-haves. Maasmechelen Village is de topbestemming voor smart shoppers. Naast de boetieks zijn er trendy restaurants en bars, een welkomstcenter en een speeltuin voor de kinderen. Maasmechelen Village ligt op een half uurtje rijden van Maastricht, Luik en Hasselt; het hart van een toeristische regio waar van alles is te doen. Maasmechelen Village is één van de negen Chic Outlet Shopping® Villages in Europa en is the place to shop voor zowel Europese- als internationale toeristen. Voor meer informatie zie: www.MaasmechelenVillage.nl.

"For serious shoppers, a stop-off at Maasmechelen Village is a must" (Vanity Fair)