FrieslandCampina


`s Lands wijs, `s lands eer

`s Lands wijs, `s lands eer

Er zijn grote verschillen tussen landen, als het gaat om welke zuivelproducten er worden gegeten en gedronken. Lees meer over de melkgewoonten

Aangescherpte positionering legt meer emotie in Campina-merk

Terug naar overzicht

Woerden, Nederland5 mei 2009

`Lekker voor Vandaag, Goed voor Morgen'. Dat is de insteek die FrieslandCampina Dagvers vanaf nu kiest voor het Campina-merk in Nederland. De aangescherpte positionering komt tot uiting in een nieuwe reclamecampagne, die deze week van start gaat. FrieslandCampina Dagvers wil bereiken dat consumenten nog meer gevoel krijgen bij het Campina-merk. Sinds jaar en dag is Campina het meest gekochte en het bekendste zuivelmerk in Nederland.

"Zuivel is een vast onderdeel van het dagelijkse leven in Nederland, maar de consument krijgt steeds meer keuze binnen zuivel. In de afgelopen jaren hebben wij daarop ingespeeld door het onderscheidend vermogen van onze Campina-merkproducten te vergroten ten opzichte van andere merken en huismerken, bijvoorbeeld door onze melk met een aangepaste vetsamenstelling. Die route blijven we vervolgen. We zullen blijven komen met relevante en onderscheidende zuivelproducten, waarmee we veel mensen aanspreken. Tegelijkertijd willen we ook meer emotie in ons merk leggen", zegt Dominiek Franken, marketing director bij FrieslandCampina Dagvers. Deze werkmaatschappij, onderdeel van de business group Consumer Products Western Europe, is verantwoordelijk voor de activiteiten in dagverse zuivel op de Nederlandse markt.

Kiezen voor het lekkere van vandaag én het goede van morgen `Bewust genieten en me goed voelen over mezelf en mijn directe leefomgeving`. Dat is een ontwikkeling die FrieslandCampina Dagvers bij steeds meer Nederlandse consumenten ziet.
Daar gaat het Campina-merk op aanhaken, met een nieuwe reclamecampagne als eerste zichtbare bewijs. Franken: "Onze nieuwe campagne gaat over de eeuwige keuze tussen `ik geniet van het moment' en aan de andere kant `wat is het gevolg voor mijn toekomst?' Wij willen aangeven dat je met Campina kiest voor het lekkere van vandaag én tegelijkertijd voor het goede voor morgen. Want Campina staat voor zuivel waar je van kan genieten, maar tegelijkertijd verantwoord met de beste bouwstoffen. Met Campina kun je dus bewust genieten en bijdragen aan een goede ontwikkeling en gezondheid. De nieuwe campagne heeft daarom ook als pay-off: Campina. Lekker voor Vandaag, Goed voor Morgen."

Open dag
Om consumenten te laten kennismaken met de natuurlijke oorsprong van zuivelproducten is er op tweede pinksterdag (maandag 1 juni) voor de vierde keer op rij de Campina Open Boerderijdag. Bij 55 melkveehouders in het hele land kunnen volwassenen en kinderen daar op ludieke wijze het zuivelleven ontdekken. Franken: "Lekker voor Vandaag, in de zin van spelen op de boerderij, en Goed voor Morgen, omdat je er wat van opsteekt."

Onze producten

Onze producten

Elke dag opnieuw transformeren we melk naar voeding, dranken en ingrediënten van hoge kwaliteit.
Bekijk ons assortiment

Innovatie

Innovatie

Gedreven door onze fascinatie voor melk werken wij met passie aan het ontdekken en ontwikkelen van baanbrekende innovaties in zuivel. Lees meer over onze visie op innovatie

Nieuws over zelfde onderwerp


*

Arla Foods koopt Nijkerk Dairy van FrieslandCampina 4 mei 2009

*

Campina opnieuw het grootste merk in Nederlandse supermarkten 20 februari 2009

Meer nieuws

Onze merken

Onze merken

Onze merken met hun sterke marktposities hebben we te danken aan de mensen die onze producten kopen en waarmee we zaken doen. Ontdek onze merken

Wat vindt u ervan?

Wij willen graag weten wat u van dit onderwerp vindt Stuur ons een bericht

Wist u dat...?

Melknieuws


* Europese Commissie voorziet tot 2015 stijging van landbouwinkomens 18 maart 2009

* Melkveehouderij kan duurzamer
17 maart 2009

* Nüssel: goede vooruitzichten voor de zuivelmarkt 12 februari 2009

* Woongroep voor koeien
12 februari 2009

* Koe met een naam geeft meer melk
11 februari 2009

Meer nieuws

Alles over melk


* Calcium

* Koe

* Melkvet

* Melk in het dagelijks leven

* Melkkwaliteit

* Voedingswaarde

* Eiwit

Meer over melk

© FrieslandCampina 2009

* melkweb

* privacy policy

* sitemap

* contact

* disclaimer

* home

search


____________________ Zoek