Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

"Alleen als je stemt, kan je kritiek laten horen." Neelie Kroes 'dolblij' met Libelle

Hoofddorp, 6 mei 2009 - Vanmiddag heeft Europees Commissaris Kroes de Libelle met een groot themadossier over Europa in ontvangst genomen. Hoofdredacteur Franska Stuy bood Kroes Libelle aan 'omdat ze de machtigste vrouw van Europa.' En natuurlijk omdat ze er zelf in staat...

Vanuit een maatschappelijke verantwoordelijkheid als invloedrijk medium - het vrouwenblad bereikt 32 procent van de Nederlandse stemgerechtigde vrouwen - probeert Libelle te doen wat de politiek niet lukt: het overbruggen van de kloof met de burger. Door toegankelijk te informeren over Europa, in normaal Nederlands en zonder eigen belang of agenda.

Meer vrouwen gaan stemmen
De meeste vrouwen hebben geen idee hoezeer de beslissingen die in Brussel worden genomen, ingrijpen in hun dagelijks leven. Van medische behandelingen tot wat er op het etiket van levensmiddelen staat. Als ze eenmaal weten hoe belangrijk Europa is zullen er zeker meer vrouwen op 4 juni hun stem laten horen, is de overtuiging van Libelle.

Neelie Kroes (links) en Franska Stuy

Blad, site en op de Libelle Zomerweek
Behalve uitgebreide aandacht voor Europa in het nieuwste nummer - in een 20 pagina's tellend Europa-dossier - doet Libelle nog veel meer aan Europa:

In het blad

* Vanaf half april schrijft Leonoor Kuijk, correspondent voor Trouw in Brussel, een column in Libelle Op Libelle.nl

* Het hele Europa-dossier staat ook gratis en integraal online
* Gesprek van de Dag. Elke dag praten wisselende deskundigen met lezeressen over een Europees thema van de week
* Kiescoach, een online tool om je eigen verkiezingsprogramma samen te stellen, een soort stemwijzer
* Dagelijkse verkiezingspoll

* Fotowedstrijd. Maak op 4 juni een foto van jezelf op het stembureau, zend hem in en win een Europees treinretour Op de Libelle Zomerweek van 11-17 mei

* Elke dag wordt een partijleider uit de nationale politiek samen met zijn/haar Europese collega geïnterviewd
* Europatheater

* Babbelbox

De Europa Libelle ligt vanaf morgen bij de abonnee en vanaf vrijdag in de winkel. Een reportage van de uitreiking is vanaf morgen te zien op Libelle.nl.


Noot voor redacties


Over Libelle

* Met een wekelijkse oplage van bijna 500.000 per week en een sitebezoek van 400.000 bezoekers per maand bereikt Libelle ruim 32% van de Nederlandse vrouwen en 11,6% van de Nederlandse mannen.
* Op de 13de Libelle Zomerweek van 11 t/m 17 mei worden 80.000 bezoekers verwacht

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Voor meer informatie en beeldmateriaal van de cover of de uitreiking van de Libelle aan Eurocommissaris Kroes, kunt u contact opnemen met (