bol.com lanceert grootste mediapublieksprijs van Nederland

06/05/2009 06:01

Creative Venue BV

Nieuwegein, 6 mei 2009

Nederlandse consument kiest mediafavorieten van afgelopen tien jaar

bol.com lanceert grootste mediapublieksprijs van Nederland

Mediawinkel bol.com gaat 6 mei van start met de verkiezing van de grootste mediapublieksprijs ooit voor boeken, entertainment en elektronica. De komende zes weken kunnen klanten van de populaire online winkel stemmen op de toppers uit het assortiment van de afgelopen tien jaar, waaronder de Apple iPod, de Nintendo Wii, de game 'Grand Theft Auto', muziek van Coldplay en Anouk, en de magische films en boeken van J.K. Rowling. Bol.com organiseert deze publieksprijs vanwege zijn tienjarig bestaan. Op 27 juni vindt de uitreiking van de 'bol.com Awards' plaats tijdens het jubileumfeest van de tienjarige winkel in de Westergasfabriek in Amsterdam.

De mediawinkel reikt voor vijf 'all-time favorites' prijzen uit in de categorieën boeken, muziek, films, games en elektronica. Voor de eerste vier categorieën zijn uit elk jaar de vijf best verkochte producten genomineerd, dus per groep 50 producten. Voor de bol.com Elektronica Award staan de tien meest invloedrijke innovaties van de afgelopen tien jaar op de nominatielijst. Een overzicht van alle genomineerde producten is terug te vinden op www.bol.com/10jaar.

Feest van herkenning

"In de afgelopen tien jaar hebben er grote veranderingen plaatsgevonden op het gebied van producten binnen deze vijf categorieën," geeft Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com, aan. "Denk bijvoorbeeld aan wat de introductie van de iPod of de Xbox teweeg heeft gebracht. Met de bol.com Awards stappen we terug in de tijd: welke 'Golden Oldies' zijn voor onze klanten nog steeds een fenomeen? Zo zal de publieksprijs een feest van herkenning zijn." Op de speciale awards-pagina zijn alle uitblinkers uit de historie van bol.com uitvoerig terug te luisteren of te bekijken, zodat klanten voor het stemmen hun geheugen nog even kunnen opfrissen.

Grootste publieksprijs van Nederland

De mediawinkel verwacht dat er zeker 500.000 stemmen worden uitgebracht op één van de producten. Daarmee beloven de bol.com Awards de populairste en grootste publieksprijs op het gebied van boeken, entertainment en elektronica van Nederland te worden. "De diversiteit in nominaties laat zien hoe breed ons assortiment inmiddels is," licht Schaeffer toe. "Deze productstrategie in combinatie met ons online netwerk van meer dan 2 miljoen klanten stelt ons in staat om een publieksprijs van deze omvang te kunnen organiseren."

Uitreiking Awards

De uitreiking van de awards vindt plaats op 27 juni tijdens het grote jubileumfeest van de mediawinkel in de Westergasfabriek in Amsterdam. Diverse artiesten waaronder Zuco 103, Moke en Anouk zullen met hun optredens deze feestavond opluisteren. Hoofdrolspelers uit de commercials van bol.com, waaronder het eerste reclame-icoon Frans de Wit, reiken tijdens het feest de vijf publieksprijzen uit.

Klanten van bol.com maken door hun stem uit te brengen op een van de 210 favoriete producten van het afgelopen decennium kans om bij dit spectaculaire verjaardagsfeest aanwezig te zijn. Bezoekers van de mediawinkel kunnen tot en met 26 juni deelnemen aan de mediapublieksprijs.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.bol.com/10jaar