Ingezonden persbericht



---



PERSBERICHT

Amsterdam, 8 mei 2009

Vernieuwd RELAIS magazine zoekt

dialoog tussen culturen en smaken

Op Salonboot Kleyn Amsterdam, varend over de Amsterdamse grachten, heeft de alliantie Relais Restaurants op 6 mei jl. de tiende editie van haar relatiemagazine, 'RELAIS', met als thema 'de smaak van Nederland' gepresenteerd. Met het nieuwe magazine, dat is gemaakt door NARVIC media & communicatie, zoekt Relais de dialoog met andere culturen en andere smaken.

In RELAIS magazine presenteren zich vanaf april niet alleen de toprestaurants van Nederland, maar ook landen, regio's en steden. 'De Smaak van Nederland, de Smaak van Vietnam, de Smaak van Spanje, maar ook de Smaak van Terschelling'; het is allemaal mogelijk, aldus Relais. Doel van het magazine is dan ook om niet alleen voor restaurants, modezaken en galeries een aantrekkelijk redactioneel platform te bieden, maar vooral ook voor landen, regio's en steden. Die visie is in het magazine terug te vinden, met een diversiteit aan artikelen, waarbij diverse regio's onder de aandacht worden gebracht. In deze editie is dat Nederland, Vietnam en het Spaanse Andalusië.

Relais Restaurants is een landelijk samenwerkingsverband van 37 toprestaurants. "Stuk voor stuk bedrijven die duurzaamheid en kwaliteit hoog in het vaandel hebben", zo stelt voorzitter Freddy Bult. Hij zegt: "En bij duurzaamheid moet je dan niet alleen denken aan eerlijke en verantwoorde producten, maar ook aan duurzame relaties; tussen clientèle en restauranthouder, maar ook tussen gasten onderling. Zij kunnen elkaar immers bij Relais Restaurants ontmoeten, tijd nemen voor elkaar en zo bijdragen aan het creëren van inspirerende momenten."

Gedurende de vaartocht werd er door een keur van gasten niet alleen genoten van het fonkelnieuwe magazine, maar ook van tal van bijzondere Nederlandse gerechten en heerlijke wijnen.

Het RELAIS magazine wordt, zolang de voorraad strekt meegegeven aan alle gasten van de Relais Restaurants.