Wouter Neyt Commercieel Directeur Bellissima


LANDSMEER, 20090506 -- Wouter Neyt (1966) is per heden benoemd tot Commercieel Directeur van Bellissima. De gerenommeerde commercieant in de internationale modewereld is aangetrokken om de ambitieuze groeiplannen van Bellissima te realiseren. Wouter: `Dit is het momentum voor Bellissima om veranderingsprocessen in gang te zetten! Het label heeft zeer veel potentieel. Ik ga mijn kennis en ervaring inzetten om het label breder onder de aandacht te brengen in de internationale modewereld. Bovendien kunnen bestaande klanten profiteren van de flexibiliteit die Bellissima dankzij de samenwerking met VANAD in haar productie kan doorvoeren.'

Wouter werkte eerder ruim 10 jaar voor Mexx, de eerste 5 jaar als salesmanager voor Mexx België en vervolgens in Nederland voor de internationale Mexx-organisatie. Hij was werkzaam op het gebied van internationale productmarketing en maakte in deze functie kennis met de retailkant van de modebranche. In 2000 stapte hij over naar de Veldhoven Group, waar hij verantwoordelijk was voor de internationale sales & marketingstrategie voor de brands Sandwich, Stills en No-No. Daarna richtte hij zijn eigen bedrijf Peoples_Origin op, dat sinds 2002 diverse labels in het midden- en hoger modesegment lanceerde. Om zich volledig op zijn nieuwe uitdaging te richten heeft hij zich teruggetrokken uit deze onderneming. `Hoewel ik met veel plezier en met mooie resultaten mijn bedrijf heb opgezet, kon ik mijn ei er niet helemaal in kwijt. Bij Bellissima keer ik terug in een functie waar ik met mijn ervaring kan bouwen aan de groei van een prachtig merk.'

Begin deze week werd de samenwerking tussen Bellissima en VANAD bekend. Deze samenwerking maakt de groeiambities van Bellissima mogelijk. VANAD beschikt over een eigen productiecentrum in Hangzhou (China), waardoor Bellissima de productieketen van haar kleding kan sluiten. Hierdoor heeft Bellissima een betere controle over de kwaliteit van de kleding en over de levertijd, en kan zij haar klanten nog beter bedienen. De aanstelling van Wouter is een volgende stap om groeidoelstellingen waar te maken.

Over Bellissima:
Bellissima is eind jaren zeventig opgericht door mevrouw W. Beckers. In 1999 is de onderneming door een drietal personen, waaronder haar zoon Ron Beckers, overgenomen. Ron voert sindsdien de directie over Bellissima, dat na de overname een belangrijke wijziging in de bedrijfsstrategie heeft doorgevoerd: van 100% productie op voorraad is de onderneming geleidelijk overgegaan op collectieverkoop. Sinds 2004 wordt slechts voorverkochte orders geproduceerd. Er zijn ongeveer 200 winkels in Nederland en 200 winkels buiten Nederland die het label verkopen. Een impressie van de collectie vindt u op www.bellissima.nl.

Over VANAD:
VANAD Group is een investeringsmaatschappij met technologische wortels. Sinds 2008 is het bedrijf ook actief in het ontwerp en de productie van kleding onder de naam VANAD Fashion. De VANAD Group is één van de weinige familiebedrijven in de IT-sector. Het bedrijf staat onder leiding van de broers Ad Nederlof (President & CEO) en Jean Nederlof (COO). De bedrijven binnen de VANAD Group richten zich op Business Process Outsourcing (BPO), IT Outsourcing (ITO), Managed Services en Telecom oplossingen. De bedrijvengroep is met zo'n 1.000 medewerkers [700 FTE's] wereldwijd actief in onder meer de gezondheidszorg, transport & logistiek, telecom, financiële dienstverlening en hotellerie. Meer dan 50 topondernemingen zoals KPN, Achmea, Heineken, ABN AMRO, Schenker, RAET, Railion, SNS Fundcoach, ECT en ruim 100 grote (overheids)instellingen maken gebruik van de dienstverlening. Meer informatie over VANAD Group vindt u op www.vanadgroup.com.





Ingezonden persbericht