Besides Purple ontwikkelde corporate identity DSM-dochter Knowfort


AMSTERDAM, 20090507 -- Besides Purple, bureau voor visuele communicatie te Amsterdam, heeft voor de nieuwe DSM-dochteronderneming Knowfort Technologies BV de corporate identity ontwikkeld. Behalve een logo, huisstijl en website zocht de opdrachtgever ook een originele invulling van het merk om direct een onderscheidend en innovatief bedrijf neer te zetten. Gekozen is om waarden als duurzaamheid, innovativiteit en creativiteit over te dragen in een introfilm op de website én in het verhuisbericht waarmee Knowfort werd geïntroduceerd.

In het logo van Knowfort moest enerzijds de innovatieve inslag van het bedrijf tot uitdrukking komen en anderzijds het solide, betrouwbare karakter. De huisstijl werd toegepast in diverse middelen, waaronder briefpapier, enveloppen, business cards en een PowerPoint sjabloon. Op basis van deze huisstijl is ook de website gerealiseerd van concept tot oplevering (ontwerp, techniek en content). De site is uitgerust met een gebruiksvriendelijk content management systeem, zodat het onderhoud eenvoudig en kostenefficiënt kan plaatsvinden. De rol van Knowfort als licentiegever moest zorgvuldig gecommuniceerd worden met de licentienemers. Hiervoor is een verhuisbericht ontworpen waarin de beelden terugkomen die ook op de website en in de introfilm en PowerPoint gebruikt worden.

De disciplines die Besides Purple heeft ingezet in dit traject, zijn conceptontwikkeling, grafisch en digitaal ontwerp, copy en videoproductie.

Over Knowfort

Knowfort is opgericht door chemieconcern DSM om een deel van de chemische kennis apart te vermarkten. Deze kennis bestaat uit patenten en know-how. Daarbij richt Knowfort zich op gebieden als voedselverpakking, laminaatindustrie en chemische procesvoering. Ook ontwikkelt Knowfort technologieën voor opkomende markten zoals die voor flexibele beeldschermen en zonne-energie. Dat de nieuwe licentiedochter een betrouwbare, degelijke partij is, wordt nog eens bevestigd door het lichte endorsement vanuit DSM.

www.knowfort.com

Over DSM

DSM creëert innovatieve producten en diensten op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences die bijdragen aan de kwaliteit van het leven. DSM's producten en diensten worden wereldwijd gebruikt in een breed scala van eindmarkten en toepassingen die het leven gezonder, duurzamer en aangenamer maken.

www.dsm.com

Over Besides Purple

Besides Purple is een veelzijdig bureau voor visuele communicatie, zowel offline als online. Binnen het bureau kunnen uiteenlopende disciplines geïntegreerd worden ingezet, van interaction design tot copy en van grafisch ontwerp tot applicatieontwikkeling. Klanten zijn onder meer Rabobank, Heerema, Koninklijke Horeca Nederland, Freesmij en Artis.

www.besidespurple.nl

Beeldmateriaal

Download het beeldmateriaal (logo, huisstijl en verhuisbericht) in hoge resolutie via de volgende link:
www.besidespurple.nl/pers/knowfort.zip
(Let op: typ bovenstaande link in z'n geheel over in de adresbalk van uw browser.)





Ingezonden persbericht