Persbericht: Nieuwe promotiecampagne dierenspeciaalzaken
Datum: 10/04/2009
Tijdens de Week van het Huisdier (van 9 tot en met 17 mei) gaat de
nieuwe collectieve promotiecampagne voor dierenspeciaalzaken van
start. Met een nieuwe slogan: âUw dier verdient beslist een echte
specialistâ. De adviescommissie dieren en dierenbenodigdheden van het
Hoofdbedrijfschap Detailhandel profileert met deze campagne de
dierenspeciaalzaak als dé specialist op het gebied van huisdieren en
huisdierenbenodigdheden.
Consumenten kunnen bij een dierenspeciaalzaak rekenen op deskundig
advies, persoonlijke service, kwaliteit en een ruim assortiment. Maar
het is ook leuk om naar een dierenspeciaalzaak te gaan. Consumenten
laten zich er graag verrassen en inspireren. Al deze sterke punten
zijn verwerkt in de nieuwe promotiecampagne.
Nieuwe radiocommercials
Centraal in de campagne staan nieuwe radiocommercials die consumenten
stimuleren naar de dierenspeciaalzaak te gaan. Met een knipoog naar
het verleden, want de krachtige en herkenbare melodie van het
dierenspeciaalzaaklied uit de oude radiocommercials komt terug in de
nieuwe commercials.
Verdubbeling aantal commercials
De nieuwe radiocommercials zijn korter, en dat betekent dat er ten
opzichte van voorgaande jaren dubbel zo veel commercials kunnen worden
uitgezonden. Er zijn drie commercials gemaakt, die ieder inzoomen op
een of meerdere sterke punten van een dierenspeciaalzaak (deskundig
advies, persoonlijke service, kwaliteit en een ruim assortiment,
verrassend en inspirerend). Daarnaast is er een commercial gemaakt
specifiek voor de Week van het Huisdier. De commercials worden tijdens
de Week van het Huisdier uitgezonden op Radio 3FM, Sky Radio, Q-Music,
Radio 10 Gold, 100% NL en E-Power (commerciële regionale omroepen).
Themapaginaâs in huis-aan-huisbladen
Een themapagina in huis-aan-huisbladen zorgt in aanloop naar de Week
van het Huisdier voor publiciteit. Aansprekende verhalen en handige
tips en weetjes stimuleren de lezers nog eens extra o bij de
dierenspeciaalzaak langs te gaan.