NVZ Vereniging van Ziekenhuizen


Soep met sliertjes of à-la-carte?
Vanaf 11 mei kunnen Nederlanders testen wat voor zorgconsument zij zijn. Op de site www.hetziekenhuiszorgt.nl staat een publiekstest die mensen inzicht geeft in de keuzes die zij zouden maken als ze naar het ziekenhuis gaan. Aan het eind krijgen de deelnemers hun zorgprofiel, zoals de zorgwatcher, de zorggenieter of de zorgsprinter. De test maakt deel uit van de driejarige branche-imagocampagne die de NVZ voor de Nederlandse ziekenhuizen voert.

Een van de doelen van de test is mensen te laten nadenken over wat zij belangrijk vinden wanneer ze naar het ziekenhuis gaan. Kiezen ze voor de nieuwste apparatuur of voor de meeste aandacht, voor een à-la-carte menu of voor een consult via email. Een ander doel is deelnemers op deze wijze kennis te laten maken met de imagocampagne. Het onderzoek wordt aangekondigd via radiospots en banners op een aantal websites. Landelijke Open Dag Hoogtepunt van de imagocampagne is de Landelijke Open Dag van de ziekenhuizen op 19 september aanstaande. 65 Ziekenhuizen verspreid over het hele land zetten dan hun deuren open voor het publiek. Zij verzorgen rondleidingen, informatiemarkten, kinderactiviteiten en beantwoorden vragen van publiek. De open dag vormt het sluitstuk van de campagne `Het Ziekenhuis Zorgt' die in 2007 startte met als belangrijkste doel het imago van de ziekenhuisbranche meer in overeenstemming te brengen met de realiteit.

Klik hier voor de test