Ingezonden persbericht


Media Alert

6 april, 2009

SPSS organiseert gebruikersbijeenkomst Directions 2009

Van 11 tot en met 14 mei aanstaande organiseert SPSS Directions 2009 in het Hilton Hotel in Praag, Tsjechië. Op 12 en 13 mei verzorgen verschillende sprekers presentaties over de laatste trends en succesverhalen op het gebied van statistics, data mining, marktonderzoek, predictive analytics en business intelligence-technologie. Gedurende deze dagen ontdekken bezoekers welke kennis en middelen nodig zijn om zicht te krijgen op de toekomst. Daarnaast biedt de conferentie praktische productinformatie en interessante klantverhalen over het gebruik van predictive analytics.

Tijdens Directions komen verschillende klanten aan het woord, waaronder Rabobank, UPC, KPN en het Belgische Ministerie van Financiën. Zij vertellen meer over behaalde successen door de inzet van predictive analytics-software. Verder spreekt onder andere Jack Noonan, president en CEO van SPSS, over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van predictive analytics. Ook vertelt hij wat ons te wachten staat op het gebied van voorspellende software.

Op 12 en 13 mei worden ongeveer 40 sessies gehouden, waaronder:
* Marketing

* Publieke sector

* Risicovermindering en voorkomen van omzetverlies
* Klantbeheer

* Analyse en rapportage

* Marktonderzoek

* Vooruit kijken met SPSS

* Partners van SPSS

"Meer dan ooit richten organisaties zich op kostenbesparing, risicovermindering en het verhogen van omzet", zegt Jaap Vink, senior principal bij SPSS Benelux. "Een belangrijke stap hierin is het verbeteren van inzicht in klanten en het gebruiken van deze kennis bij alle contactmomenten. SPSS Directions biedt bezoekers een kans om meer te weten te komen over de veranderende rol van predictive analytics binnen uiteenlopende sectoren. De verschillende succesverhalen laten zien hoe organisaties meer kunnen bereiken met minder middelen. Op deze manier kunnen ze de concurrentie voor blijven in de huidige economische situatie."

Voor meer informatie en aanmeldingen ga naar:
www.spss.com/spssdirections/emea/index.htm

(288 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties 'voorspellende ondernemingen'. Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie: http://www.spss.nl

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: spssbenelux@octanepr.com http://www.octanepr.nl

Voor verdere informatie over het onderzoek kunt u contact opnemen met Bernadette Hulswit - van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bhulswit@spss.com http://www.spss.nl

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com