European Parliament
Verkiezingsspotjes op europarltv
Minder dan één maand tot de Europese verkiezingen... Om de aandacht
van de Europese burgers op de aanstaande verkiezingen te vestigen,
lanceert het Europees Parlement een tv-spot die op televisie en in de
bioscoop zal worden vertoond. Je kunt de spot uiteraard ook op
internet bekijken.
"Jij beslist wat morgen het nieuws zal zijn!" De nieuwe tv-spot maakt
het duidelijk dat de Europese verkiezingen van belang zijn voor de
toekomst voor alle burgers. De spot laat - in 44 versies - burgers
zien die het nieuws presenteren dat zij zou in de komende vijf jaar
zouden willen horen.
"Autorijden op weekdagen wordt verboden", aldus een jong Spaans
meisje. "Vaders moeten minstens twee jaar ouderschapsverlof opnemen",
zegt een Duitse vader met zijn baby op de arm. "Om de recessie het
hoofd te bieden, moet de inkomstenbelasting worden opgeheven", vindt
een Britse vrouw. Tot slot: "Om banen te redden, zou Europa alle
invoer moeten verbieden", aldus een Tsjechische arbeider.
Het doel van deze campagne is om het verband tussen het resultaat van
de verkiezingen en het dagelijks leven van de burgers te laten zien.
Het Parlement op het internet
De communicatiecampagne van het Europees Parlement spreidt zich uit in
verscheidene richtingen. Speciale pagina's en kanalen zijn geopend op
een waaier van sociale netwerksites inclusief MySpace, Facebook,
YouTube en Flickr.
Klik op onderstaande links om ze te ontdekken!
REF. : 20090504STO54882
Nadere informatie :
* europarltv
* Tijdmachine
* Het Europees Parlement op MySpace (EN)
* Het Europees Parlement op Facebook (EN)
* Het Europees Parlement op YouTube
* Het Europees Parlement op Flickr
Al het nieuws