Consumentenbond
---
12 mei 2009
Aegon te makkelijk met nieuwe voorwaarden
Aegon Bank heeft geen redelijke termijn in acht genomen bij de
invoering van nieuwe voorwaarden voor internetbankieren. Klanten die
niet direct akkoord gingen, konden niet meer via internet bij hun
geld.
Aegon voerde eind 2008 nieuwe voorwaarden in voor haar
internetspaarrekeningen. Klanten die via internet bij hun
spaarrekening wilden, moesten direct akkoord gaan met de nieuwe
voorwaarden, anders kregen zij geen toegang meer tot hun
internetrekening.
Daarnaast was het voor sommige klanten niet duidelijk wat er precies
in de voorwaarden gewijzigd was, zo bleek uit klachten die de
Consumentenbond van Aegonklanten ontving. De uitleg over de
veranderingen op de website van Aegon was bovendien tegenstrijdig.
Aegon belooft beterschap
Naar aanleiding van vragen van de Consumentenbond heeft Aegon erkend
dat ze de invoering van de nieuwe voorwaarden niet handig heeft
aangepakt. Voortaan stelt de bank haar klanten tijdig op de hoogte van
veranderingen en de gevolgen daarvan.
---