Ingezonden persbericht


--------- PERSINFORMATIE --------

Edgar Keehnen, de 50+ marketeer van Nederland, naar Friesland

De eerste gespecialiseerde 50+ marketeer van Nederland komt op 12 mei a.s. naar Oranjewoud, Hotel Tjaarda. Daar zal hij op uitnodiging van Innexus, het samenwerkingverband van de Noord-Nederlandse voedingsmiddelenindustrie, een tweetal workshops geven over de "oudere consument". De workshops zullen van 15.00 tot 19.00 uur duren. Onder de noemer 'Grijs kent vele kleuren' probeert Innexus via deze workshops de identiteit van de ouder wordende consument vast te stellen. Wie is deze 50+'er? Is het die kwetsbare of juist de vitale oudere? Is hij of zij nog actief of al gepensioneerd? Recreant of seniore werknemer?

Edgar Keehnen geeft ondernemers deze dag inzicht in de basisbehoeften Gezondheid en Genieten binnen de 50+ markt. Deze twee thema's zijn voor organisator Innexus van grote waarde als het gaat om innovatie binnen de voedingsmiddelenindustrie. De komende decennia zal de markt voor 50+ en 65+ explosief toenemen. De grijze golf in Nederland staat in de startblokken: de komende vijfentwintig jaar zal het aantal 50-plussers toenemen van 5,2 miljoen naar 7,2 miljoen, terwijl het aantal gezinnen met jonge kinderen substantieel afneemt.Tijd om hier bij stil te staan en deze waardevolle en groeiende groep consumenten meer aandacht te geven.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent deze persinformatie of workshops kunt u contact opnemen met Innexus, de heer Halbe Vogel, 058 2990506, of 06 21700102. Meer informatie of inschrijven kan via www.innexus.eu.


---

Bijlagen:
Edgar Keehnen (1962), AgeWise:
Sinds 2000 volledig gespecialiseerd in conceptontwikkeling, marktonderzoek, marketingadvies en marketingcommunicatie voor de 50-plus markt. AgeWise vormt een unieke combinatie van ervaring in de wetenschap én de praktijk. Edgar Keehnen is werkzaam als docent Marketing aan de Hogere Hotelschool Den Haag en gastdocent aan Erasmus Universiteit Rotterdam en Rijks Universiteit Groningen. Hij is tevens werkzaam aan een promotieonderzoek over het consumentengedrag van de 50-plusser en (mede-) auteur van vier boeken over het consumentengedrag van de 50-plusser

Innexus:
De leden van Innexus zijn MKB food bedrijven die met eigen onderzoeks- cq. ontwikkelingsactiviteiten voedingsmiddelen en/of voedingsingrediënten en halffabrikaten produceren. Innexus vormt een netwerk waarin leden met elkaar in gesprek komen ('verbinden'), aan de hand van thema's kennis uitwisselen ('inspireren') en new business projecten genereren ('faciliteren'). Innexus organiseert daartoe onder de noemer van 'Kick my Food' en 'Build my Business' een netwerk- (thema's) en een portfolioprogramma (projecten). Hierin staat de klantvraag van de leden centraal en participeren zowel de leden als derden. Daarnaast worden ook aanvullende bijeenkomsten georganiseerd zoals ledenbijeenkomsten, bedrijfsbezoeken en discipline development sessies.


---- --