Ingezonden persbericht


3Com ontvouwt strategie om H3C-productlijn wereldwijd uit te rollen

H3C al groot succes in China, belangstelling in andere landen groeit

Maarssen, 12 mei 2009 - 3Com ontvouwt een nieuwe strategie die gericht is op de wereldwijde introductie van de H3C-productlijn. Deze lijn omvat verschillende oplossingen die inzetbaar zijn in de randen van het netwerk tot aan het datacenter. 3Com speelt met deze strategie in op de toenemende druk op budgetten en de stijgende vraag naar betrouwbare netwerkprestaties, hogere uptime en betere beveiliging.

"Onze ervaring in het bereiken van het marktleiderschap in China in de afgelopen jaren maakt duidelijk dat er een grote behoefte is aan lagere kosten en minder complexiteit bij het bouwen van bedrijfsnetwerken", zegt Bob Mao, CEO van 3Com. "De vraag naar een compromisloos netwerk is duidelijk aanwezig en geldt voor zowel kleine bedrijven als multinationals. Klanten zijn klaar voor een alternatief voor gedateerde, merkgebonden producten die duur en moeilijk te beheren zijn. Wij hebben onze benadering getest door de H3C-producten ook buiten China in bepaalde markten in Azië, Zuid-Amerika en EMEA te introduceren. De reactie van grote bedrijven daarop is bemoedigend."

"IT-managers kijken op dit moment heel zorgvuldig naar hun netwerkleveranciers nu ze meer waarde willen halen uit hun investeringen", zegt Gartner-analist Mark Fabbi. "Bedrijven zoeken naar leveranciers die een lagere total cost of ownership, eenvoudiger beheer en makkelijker inzetbaarheid mogelijk maken. Tegelijkertijd moeten netwerken hoge prestaties leveren en betrouwbaar zijn."

De nieuwe 3Com-strategie onderscheidt zich door een uitzonderlijke prijs-

prestatieverhouding en een nieuwe klantbenadering. De aanpak kent drie kernonderdelen.
* Ontwerpen van oplossingen die de TCO verlagen. 3Com bouwde het H3C-portfolio in de afgelopen vier jaar. Het omvat niet alleen de nieuwste technologie, maar is ook energiezuinig en centraal te beheren.
* Ontwikkelen van toekomstvaste producten. De H3C-oplossingen zijn gebaseerd op open standaarden en maken gebruik van veelgebruikte hardware- en softwaresystemen.
* Creëren van een sterke band met de klant. 3Com heeft flexibiliteit en responsiviteit tot prioriteit gemaakt. Het bedrijf is met een omzet van 1,3 miljard dollar tevens een solide, wereldwijd opererende partner. Daarnaast zijn er verschillende geautoriseerde 3Com Elite-partners die de H3C-producten verkopen en ondersteunen.

Uitbreiding H3C-portfolio

Onderdeel van de nieuwe strategie is ook een uitbreiding van het H3C-portfolio. 3Com lanceert twee nieuwe switching-platforms: de H3C S12500 en de H3C S5800. Beide zijn te beheren met het nieuwe H3C Intelligent Management Center (IMC). Dit is een geïntegreerd platform voor het beheer van gebruikers, services en bronnen.

Met de nieuwe strategie legt 3Com een grotere nadruk op de grootzakelijke markt. Het bedrijf is volgens IDC overigens al de op een na grootste speler in de zakelijke markt in switches (aantal poorten) en routers (units). In China heeft 3Com een marktaandeel van dertig procent. Tal van bedrijven zetten de H3C-producten in, waaronder Bank of China, de organisatie van de Olympische Spelen in Beijing, softwarebedrijf Kingsoft, de nationale bibliotheek van China, oliemaatschappij SINOPEC en de Southwest Jiatong University.

Deze klanten kozen voor de H3C-producten na een grondige evaluatie van vergelijkbare producten van andere leveranciers. Belangrijke redenen voor hun keus zijn de lagere TCO, de energie-efficiënte van de oplossingen, het beheergemak, de expertise en responsiviteit en het krachtige productportfolio van 3Com.

In de afgelopen zes maanden introduceerde 3Com enkele H3C-oplossingen in landen in Azië, Zuid-Amerika en de EMEA-regio. Dat leidde tot contracten bij verschillende grote bedrijven en organisaties, waaronder:
* Department of Home Affairs in Zuid-Afrika,
* Franse spoorwegen (SNCF),

* ToT in Thailand,

* Administrative Modernization and Management Planning Unit (MAMPU) in Maleisië.

Het H3C-portfolio is beschikbaar via geautoriseerde partners die ervaring hebben in datacenters en in ondersteuning van zakelijke omgevingen. "Het is tijd dat de netwerkwereld verandert. Het H3C-portfolio is daar de stimulans voor", zegt Bob Mao.

Over 3Com

3Com Corporation is met een omzet van 1,3 miljard dollar een wereldwijde speler in netwerkoplossingen met een optimale prijs/prestatieverhouding. 3Com kent drie wereldwijde merken, H3C, 3Com en TippingPoint. Het H3C-enterpriseportfolio is marktleider in China. Het omvat producten voor de randen van het netwerk tot aan het datacenter. TippingPoint biedt intrusion prevention-systemen en oplossingen voor toegangscontrole. Alle 3Com-producten bieden hoge prestaties en optimale bescherming van applicaties en infrastructuren.

Kijk voor meer informatie op www.3com.nl of op www.3com.com/pressbox.