Ingezonden persbericht


Persbericht

Klantenservice-onderzoek Trinicom:
Economie speelt belangrijke rol in consumentenverwachtingen over klantenservice

Wilp, 12 mei 2009 - Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, heeft onder 500 Nederlandse consumenten een onderzoek laten uitvoeren over de consumentenverwachtingen over klantenservice in recessietijd. Uit het onderzoek blijkt dat de consument in economisch onzekere tijden meer verwacht van een klantenservice.

Uit het door Trinicom geïnitieerde onderzoek blijkt dat de huidige economische situatie een duidelijke rol speelt in de verwachtingen van de consument. Zo verwacht iets meer dan de helft van de ondervraagden (52%) meer van een klantenservice in deze tijden. Bijna de helft van de consumenten stapt nu sneller over naar een ander bedrijf als de service bij de huidige leverancier minder is. Ook vergelijkt 60% van de respondenten producten met elkaar op het internet, al koopt men niet meer online nu er een recessie is. Opvallend genoeg staan mannen kritischer tegenover klantenservice dan vrouwen en stappen hoger opgeleiden sneller over naar een ander bedrijf bij ontevredenheid over de service.

"Vooral in de huidige economische situatie is het voor bedrijven belangrijk te weten wat de verwachtingen van de consument zijn. Wanneer je hier als bedrijf niet op anticipeert, loop je het risico klanten te verliezen", aldus Wilco Rietberg, directeur van Trinicom. "Uit dit onderzoek blijkt, dat de consument extra gespitst is op klantenservice. Hier kunnen bedrijven voordeel op behalen door hun klantcontactcenters te optimaliseren met oplossingen als Trinicom T5. Door het uitvoeren van dit soort onderzoeken kunnen wij niet alleen de klant in deze nog beter adviseren, maar kunnen wij ook onze eigen diensten en producten optimaliseren."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail:, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Cendris, SNT, Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Marleen Lassche, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: marleen@influx-pr.com.