Ingezonden persbericht


Persbericht

Pegasystems opgenomen als visionair in het "Magic Quadrant" voor CRM Customer Service Contact Centers 2009

Erkenning gebaseerd op volledigheid van visie en 'ability to execute' op het gebied van toegang tot informatie, optimalisatie van het serviceproces, volledige expertise binnen industrieprocessen en mogelijkheden voor intelligente dialogen & real-time besluitvorming

Amsterdam, 12 mei 2009 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management, is door 's werelds grootste onafhankelijke analistenfirma Gartner, Inc. (NYSE: IT), gepositioneerd als 'visionair' in het 'Magic Quadrant voor CRM oplossingen voor contact centers. In het rapport dat op 3 april jongsleden is verschenen en is geschreven door Michael Maoz, VP Distinguished Analyst bij Gartner, is Pegasystems opgenomen als een van de vijftien door Gartner geëvalueerde bedrijven.

Gartner: "De huidige economie dwingt toonaangevende organisaties zich te richten op de centrale rol van Customer Service om zowel kosten te verlagen als klantenbinding te vergroten... Het negatieve economische beeld heeft duidelijk gemaakt dat klantbehoud meer dan ooit noodzakelijk is. Het verlies van een winstgevende klant, of potentieel winstgevende klant, is duur en moet worden voorkomen. Het contactcenter, waar aftersales en service interactie met de klant plaatsvindt, is het meest kritische contactmoment binnen de klantrelatie." 1

"Klantenservice en contactcenter technologie kennen een lange geschiedenis. Deze technologieën kunnen de snelle verandering van het bedrijfsleven echter niet bijhouden", aldus Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems. "Op basis van het onderzoek van Gartner wordt de waarde van procesautomatisering bij het optimaliseren van klantenservice duidelijk, vooral tijdens het huidige economische klimaat. Wij zijn van mening dat deze nieuwe benadering van CRM organisaties in staat stelt hun klanten nog beter van dienst te kunnen zijn en daarmee een sterkere marktpositie te kunnen verwerven"

In het rapport schrijft Maoz: "De huidige generatie leveranciers van CRM-toepassingen in de klantcontactcenterbranche blijft achterlopen op de behoeften van gebruikers. De belangrijkste leveranciers van bedrijfsbrede systemen zijn zeer sterk op gebieden als productselectie, order management, betaling, aanmaken van accounts en basic support."1 Uit het onderzoek blijkt verder dat de meest urgente behoefte aan nieuwe mogelijkheden ligt op het gebied van basale business process management functionaliteit voor de klantenservicefunctie; klantdata integratie, integratie van kennisoplossingen op de desktop van agents en real-time support bij besluitvorming om klantintenties beter te begrijpen en diensten en interacties op maat te kunnen leveren.

Volgens Gartner wordt een visionair in het Magic Quadrant gedefinieerd volgens de volgende criteria: "Visionairs lopen voor op potentiële concurrenten in het leveren van innovatieve producten en implementatiemethodieken. Zij anticiperen op nieuwe / veranderende behoeften in klantenservice en boren nieuwe markten aan. Ze hebben de potentie om de Customer Service en Support (CSS) markt sterk te beïnvloeden, maar zijn nog beperkt in hun uitvoeringsmogelijkheden of bewezen successen. Hun producten en markpenetratie zijn dan ook nog niet compleet of gevestigd genoeg om marktleidende leveranciers uit te dagen."1

Voor meer informatie over Pegasystems of een kopie van dit rapport, zie: http://www.pega.com/content/summary.asp?ci=424

(1) Gartner, Inc., "Magic Quadrant for CRM Customer Service Contact Centers," Michael Maoz April 3, 2009.

Over het Magic Quadrant
Het begrip "Magic Quadrant" is een in 2007 door Gartner Inc. wettelijk beschermde naam en wordt gebruikt met toestemming van de eigenaar. Het Magic Quadrant is een grafische weergave van een markt, op een bepaald moment en voor een bepaalde duur. Deze geeft aan de hand van marktspecifieke criteria gedane inschattingen van het marktonderzoeksbureau weer, hoe een bepaalde aanbieder in de betreffende sector is gepositioneerd. Gartner ondersteunt daarbij niet een in het Magic Quadrant gebruikte aanbieder, een product of een dienst, en ook geeft de firma technologiegebruikers niet het advies zich bij de selectie van een aanbieder zich te beperken tot de "Leaders"-Quadranten. Het Magic Quadrant is uitsluitend bedoeld als onderzoeksinstrument en niet als handleiding voor de praktijk. Gartner sluit m.b.t. dit onderzoek elke aansprakelijkheid, inclusief de handelsgeschiktheid of doelgeschiktheid van de vermelde merken uit.

Pegasystems, Regus WTC, Zuidplein 36, 1077 XV in AMSTERDAM Telefoon: 020 7997941, Website: www.pega.com

Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA), leider in Business Process Management, levert software waarmee 's werelds meest geavanceerde organisaties hun omzetgroei, productiviteit en flexibiliteit kunnen optimaliseren. Klanten gebruiken de bekroonde SmartBPM® suite ter verbetering van hun klantenservice, het bereiken van nieuwe markten en vergroting van hun operationele effectiviteit. Met behulp van de gepatenteerde SmartBPM technologie van Pegasystems zijn bedrijfsapplicaties eenvoudig te ontwikkelen en aan te passen door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren.

De SmartBPM® oplossing van Pegasystems verenigt pure BPM-software en een intelligente Business Rules Engine in één technologie waarmee organisaties snel kunnen anticiperen op steeds veranderende marktomstandigheden. De 'Build for Change®' technologie stelt ondernemers en IT- medewerkers in staat beter te presteren dan hun concurrenten. De Pegasystems' suite is aangevuld met een reeks solution frameworks gebaseerd op de normen en standaarden van toonaangevende organisaties binnen de financiële dienstverlening, de verzekeringswereld, de gezondheidszorg, de overheid, life science, communicatie, de productie en andere industrieën. Het hoofdkantoor van Pegasystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS). Het bedrijf heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer informatie over Pegasystems op: www.pega.com

All trademarks are the property of their respective owners.

Voor redactionele informatie:

Influx PR - Gerline van Wijnen/ Marleen Lassche - Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Tel.: 055 366 3034, e-mail: gerline@influx-pr.com / marleen@influx-pr.com