Ingezonden persbericht


Persbericht

NAVTEQ LocationPoint(TM) Advertising beschikbaar in Europa ~ Nieuwe dienst voor Europese adverteerders biedt targeted, location-based advertising op mobiele apparaten ~

Veldhoven, 12 mei, 2009 - NAVTEQ, de toonaangevende aanbieder van digitale kaarten, verkeer- en locatiegegevens voor ingebouwde, draagbare, draadloze en zakelijke oplossingen, introduceert NAVTEQ LocationPoint(TM) in Europa. Dit is een location-based advertising-dienst. NAVTEQ LocationPoint laat locatiebewuste applicaties en apparaten hoogwaardige content-diensten leveren. Adverteerders kunnen nu consumenten bereiken en beïnvloeden als ze beslissen welke winkel te bezoeken en welk product te kopen.

NAVTEQ LocationPoint gebruikt NAVTEQ-gegevens waaronder de meest gebruikte kaart voor navigatie. Hierop vertrouwen consumenten wereldwijd 100 miljoen keer per dag. NAVTEQ LocationPoint gebruikt informatie van de adverteerder in de NAVTEQ-kaart. Zo leren miljoenen gebruikers van GPS-navigatieapparatuur de adverteerder, zijn producten en zijn locatie kennen.

LocationPoint biedt adverteerders een overzichtelijk distributiekanaal. Het is op een unieke manier gepersonaliseerd omdat het locatiebewust is. Het apparaat toont consumenten advertenties waneer ze in de buurt zijn van een verkooppunt om zo de bewustwording, het winkelbezoek en de aankopen te stimuleren.

NAVTEQ LocationPoint is platformonafhankelijk. Het kan gebruikt worden met ieder verbonden, draagbaar navigatieapparaat of mobiele telefoonapplicatie om zo doelgerichte, relevante en interactieve advertenties te bieden aan eindgebruikers. LocationPoint advertising levert rijke, creatieve advertentieopties zoals 'click to search', 'click to call', 'click to navigate' en 'click to coupon'. Mobiele tweewegscommunicatie zorgt voor volledige terugkoppeling naar de adverteerder zodat campagnes geoptimaliseerd kunnen worden voor een maximale return on investment.

"LocationPoint geeft adverteerders een dynamisch, nieuw medium om consumenten te bereiken met meer relevante advertenties. Uit onderzoek blijkt dat deze meer waarde hebben voor de consument", zegt Chris Rothey, vice president bij NAVTEQ. "Consumenten zien de toegevoegde waarde van advertenties als deze gepresenteerd worden in de juiste locatierelevante context en subtiel geïntegreerd zijn in de navigatie-ervaring. We geloven dat deze nieuwe advertentiedienst een waardevol instrument is om aan de wensen van de industrie tegemoet te komen."

NAVTEQ heeft een toegewijd team van sales-vertegenwoordigers en advertentiecampagnemanagers in Noord-Amerika, Europa en Azië. Zij hebben ervaring in location-based advertising en onderhouden relaties met meer dan 800 advertentiepartners.

Meer informatie over de integratie van NAVTEQ LocationPoint Advertising in applicaties en apparaten is beschikbaar via http://www.nn4d.com/LPA.

(371 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over NAVTEQ
NAVTEQ is een toonaangevende aanbieder van digitale kaart-, verkeer- en locatiegegevens die wereldwijd navigatie- en location-based-platformen bedienen. NAVTEQ levert digitale kaartinformatie voor autonavigatiesystemen, mobiele navigatietoepassingen, op internet gebaseerde kaartapplicaties en overheids- en zakelijke oplossingen. Het hoofdkantoor van NAVTEQ is gevestigd in Chicago. Het bedrijf is in 1985 opgericht en heeft meer dan 4.000 werknemers verspreid over 190 kantoren in 39 landen. Voor meer informatie kijk op http://www.navteq.com

Voor meer informatie kijk op http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NAVTEQ/NAVTEQ-LocationPoint-Advertising-beschikbaar-in-Europa/n/4373 of neem contact op met:

Claire Backhurst Ilona de Bok NAVTEQ LEWIS PR

Tel: +44.16.28.480.904 Tel: +31.0.40.235.4600 e-M: claire.backhurst@navteq.com e-M: ilonadb@lewispr.com