Ingezonden persbericht


Persbericht

NAVTEQ en Lonely Planet sluiten verdrag voor wereldwijde content ~ Nieuwe reisgids beslaat Australië en Nieuw-Zeeland, aanvullende Aziatische steden volgen ~

Veldhoven, 12 mei, 2009 - NAVTEQ, de toonaangevende aanbieder van digitale kaarten, verkeer- en locatiegegevens voor ingebouwde, draagbare, draadloze en zakelijke oplossingen, heeft zijn reis- en vrijetijdsportfolio uitgebreid met Lonely Planet voor NAVTEQ: Travel Guide.

Bij de introductie beslaat de gids 19 steden in Australië en Nieuw-Zeeland. Er staat binnenkort een uitbreiding op de rol naar landen zoals India, Indonesië, Maleisië, Singapore, Taiwan en Thailand.

Door de reviews van duizenden ponts of interest (POIs) in heel Australië en Nieuw-Zeeland kunnen met deze content navigatieapplicaties ontwikkeld worden die informatie geven over de beste locaties om te overnachten, eten of vrije tijd te besteden. Australië en Nieuw-Zeeland staan volgens Lonely Planet's Travellers' Pulse Survey 2008 beide in de top 5 van reisbestemmingen.

Steeds vaker vertrouwen consumenten op hun navigatiesysteem en mobiele apparaten en zoeken ze er informatie mee op. Volgens de Travellers' Pulse Survey neemt 82% van de respondenten altijd of soms een mobiel mee tijdens hun reizen. 24% geeft aan dat ze hun mobiele telefoon gebruiken om praktische reisinformatie te vinden. NAVTEQ combineert nu een navigeerbare kaart naadloos met de content van een reisgids. Zo voldoet het bedrijf aan deze groeiende vraag.

Meer dan honderd miljoen keer per dag raadplegen mensen wereldwijd de NAVTEQ®-kaart. Het zijn de kaarten waar reizigers overal ter wereld op vertrouwen om winkels, restaurants, tankstations en meer te vinden. Of het nu is voor ingebouwde navigatie of voetgangergeoriënteerde applicaties, Lonely Planet voor NAVTEQ helpt eindgebruikers waardevolle tijd besparen door relevante informatie van een gewaardeerd merk aan te bieden.

Zoals voor al NAVTEQ's rijke POI content geldt, leent ook Lonely Planet voor NAVTEQ zich voor een snelle en flexibele integratie in locatiebewuste applicaties. Ten eerste sluit de Lonely Planet-content nauw aan op de NAVTEQ-kaart. Hierdoor kunnen consumenten navigeren naar de door hen beoogde bestemmingen. NAVTEQ biedt daarnaast integratievriendelijke formats en innovatieve locatie-referencing die de integratie in consumentenapplicaties versnellen. Daarnaast zorgt NAVTEQ's staande relatie met Lonely Planet voor een precieze weergave van de content van Lonely Planet in het product.

Jeff Trounce, global manager client solutions bij Lonely Planet stelt: "Bij Lonely Planet hebben we een lange geschiedenis in het bieden van informatie over interessante plekjes, restaurants, winkels en andere locaties overal ter wereld. Of je op reis bent of ergens woont, het is belangrijk deze gegevens op de juiste plaats op het juiste moment te ontvangen. Door de samenwerking met NAVTEQ kunnen we dit op grote schaal doen."

"De Lonely Planet-content is een welkome aanvulling op ons reis- en vrijetijdsportfolio", zegt Aaron Dannenbring, vice president Aziatisch-Pacifische kaart- en contentproducten. "Als toonaangevende reisgids versterkt de Lonely Planet-content de voetgangers- en autonavigatieoplossingen van onze klanten op verschillende platformen."

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over NAVTEQ
NAVTEQ is een toonaangevende aanbieder van digitale kaart-, verkeer- en locatiegegevens die wereldwijd navigatie- en location-based-platformen bedienen. NAVTEQ levert digitale kaartinformatie voor autonavigatiesystemen, mobiele navigatietoepassingen, op internet gebaseerde kaartapplicaties en overheids- en zakelijke oplossingen. Het hoofdkantoor van NAVTEQ is gevestigd in Chicago. Het bedrijf is in 1985 opgericht en heeft meer dan 4.000 werknemers verspreid over 190 kantoren in 39 landen. Voor meer informatie kijk op http://www.navteq.com

Over Lonely Planet
Net terug van een reis door Europa, Azië en Australië zaten Tony en Maureen Wheeler in 1972 aan hun keukentafel hun notities bij elkaar te binden. De eerste Lonely Planet Across Asia on the Cheap was geboren. Geïnspireerd door het succes van de gids begonnen de Wheelers boeken te publiceren over Zuidoost Azië, India en verder. In de loop der jaren breidde Lonely Planet zijn dekking uit naar ieder land en naar de virtuele wereld via lonelyplanet.com en het Thorn Tree berichtenbord. In oktober 2007 nam BBC Worldwide een aandeel van 75% in het bedrijf waarbij het beloofde Lonely Planet's verbondenheid aan onafhankelijk reizen, betrouwbaar advies en redactionele onafhankelijkheid te respecteren. Tegenwoordig heeft Lonely Planet kantoren in Melbourne, Londen en Oakland met ongeveer 500 werknemers en 300 auteurs.

Voor meer informatie kijk op http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NAVTEQ/NAVTEQ-en-Lonely-Planet-sluiten-verdrag-voor-wereldwijde-content/n/4375 of neem contact op met:

Claire Backhurst Ilona de Bok NAVTEQ LEWIS PR

Tel: +44.16.28.480.904 Tel: +31.0.40.235.4600 e-M: claire.backhurst@navteq.com e-M: ilonadb@lewispr.com

Altijd als eerste de laatste persberichten van NAVTEQ via deze RSS-feed: http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NAVTEQ/c/423

NAVTEQ is a trademark in the U.S. and other countries. All rights reserved