Ingezonden persbericht

Natuur en Milieu in zee met Beau en CM

BREDA, 15 mei 2009 - Stichting Natuur en Milieu is gestart met de landelijke campagne "Zeekracht - wij & windenergie". De komende weken is ambassadeur Beau van Erven Dorens te zien op billboards bij NS-stations en te beluisteren op de radio. Voor meer uitleg over de campagne kunnen geïnteresseerden een sms met het woord Zee naar 3669 sturen, waarna zij een gratis sms en belbericht van Beau ontvangen met uitleg over de campagne. Voor de mobiele beltechnieken is Natuur en Milieu in zee gegaan met technologieprovider CM uit Breda.

Zeekracht is een non-profit coöperatie, opgezet door Stichting Natuur en Milieu. Het doel van dit vernieuwende en baanbrekende initiatief is om in 2020 alle Nederlandse huishoudens te kunnen voorzien van duurzame energie van de Noordzee. Nederlanders gaan met Zeekracht zelf een windmolenpark bouwen om zo te zorgen voor een politieke doorbraak. Grootschalige deelname van burgers in energiewinning is nieuw in Nederland.

Beau van Erven Dorens, Zeekrachtlid van het eerste uur, roept de Nederlandse burger op om lid te worden van Zeekracht. Door het woord Zee naar 3669 te sms'en, ontvangt de verstuurder op zijn mobiele telefoon kosteloos een sms en belbericht van Beau met uitleg over de campagne en een oproep om lid te worden. Inmiddels zijn ruim 3000 mensen lid geworden van Zeekracht. De campagne met Beau en Zeekracht loopt tot en met 24 mei 2009. Voor meer informatie over zeekracht, zie: www.zeekracht.nl.

Voor de mobiele beltechnieken koos Milieu en Natuur voor CM uit Breda, de mobiele technologieprovider die ook mobiele diensten verzorgt voor onder andere het OMO Buitenspeelfront (samen met SpinAwards-winnaar LEMZ en internetbureau US Media) en de campagne van Terre des Hommes tegen kinderhandel, die nu ook overal in Nederland op billboards is te zien.