Ingezonden persbericht


Captain Cruise verplaatst cruise boeken naar internet

Nieuwe concurrentiestrijd op de reismarkt verwacht

Terwijl in Nederland al meer dan 50% van de reizen via internet geboekt werden, bleef de cruisemarkt vooral het traditionele kanaal gebruiken. Waar op internet betoogd werd dat je online je cruise kon boeken, bleek je uiteindelijk op een aanvraagformulier te stoten. Het nieuwe bedrijf van de broers Michel en boB Kuijs, captaincruise.nl, schopt dit laatste heilige huisje van de reismarkt omver. Met een uitgebreide website vol informatie verleidt het de consument om tot boeken van een cruise over te gaan. En dan kan echt. Binnen 15 minuten kan de klant zijn favoriete cruise boeken, vliegtuigstoelen reserveren, een transfer regelen en eventueel een hotel bijboeken. "Het was voor ons geen makkelijke opgave, maar voor de klant is het nu heel eenvoudig een complete cruisereis te boeken", verzucht boB Kuijs.

Captain Cruise moet de weg plaveien voor de moderne reisconsument, die makkelijk het goedkoopste tarief wil vinden en na goed geïnformeerd te zijn, direct online wil boeken. Er worden dit jaar en volgend jaar meer dan 10 grote cruiseschepen te water gelaten. Deze nieuwe drijvende kastelen zijn compleet ingesteld op een nieuwe generatie cruisetoeristen. Flowriders waarop je kunt surfen, spectaculaire klimwanden, schaatsbanen, maar ook prachtige wellness dekken waar man en vrouw zich heerlijk kunnen laten verwennen. Dit nieuwe cruisen is waar Captain Cruise zich op richt. En daar hoort online boeken bij.

Bejaarde op klimwand?
"Waarschijnlijk dacht de cruisemarkt dat de consumenten die willen cruisen -gezien hun leeftijd- dit niet via internet willen regelen. Onbegrijpelijk dat dit vooroordeel nog leeft!" stelt Michel Kuijs. "Cruisen is booming, met name doordat reizigers van alle leeftijden het ontdekken. Ik zie een bejaarde nog niet op een flowrider surfen of de klimwand tegen de schoorsteen opklimmen!"

"Ik denk dat er ook sprake is van een praktisch probleem", stelt boB Kuijs, de man achter internetsuccessen als Makelaarsland en Jaap.nl. "Het was bijna onmogelijk om de boekingsystemen aan elkaar te knopen. We waren erg blij met About:Blank, het bedrijf verantwoordelijk voor onze automatisering. Anders was het niet gelukt."

Het grote voordeel voor de consument, is dat www.captaincruise.nl veel meer informatie herbergt dan welke site ook. "Het is vreemd dat je voor veel geld een cruise boekt en dat je bijna geen info over je bestemmingen krijgt", menen de broers. Het tweede voordeel voor de consument is dat men de reis compleet kan boeken. Niet alleen een cruise en dan maar later zien of er later nog voor een acceptabele prijs een vlucht bij geboekt kan worden. Ook hotels, transfers en verzekeringen kunnen direct meegenomen worden. "Proeven hebben uitgewezen dat men binnen een kwartier het hele boekingsproces heeft afgerond", aldus Kuijs. "Maar het belangrijkste is waarschijnlijk: we zijn het goedkoopste! Door onze automatisering zijn we super efficiënt, hebben we weinig personeel en verder geen dure panden of reclamecampagnes. Onze klanten proberen we allemaal via internet te bereiken. En dat gaat lukken, want cruisen wordt van iedereen. En iedereen is tegenwoordig op het web!"