Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Stand onderdeel van campagne 'Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie'

MINISTERIE VAN DEFENSIE VERRASSENDE DEELNEMER LIBELLE ZOMERWEEK

Den Haag, 11 mei 2009 - Het ministerie van Defensie is de verrassende aanwezige bij de Libelle Zomerweek. Jaarlijks komen ruim 80.000 vrouwen af op dit evenement aan het Almeerderstrand. Defensie organiseert van 11 tot en met 17 mei op de Libelle Zomerweek diverse activiteiten rondom de campagne 'Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie'. Zo kunnen bezoekers van de zomerweek hun kennis over de krijgsmacht testen tijdens de quiz 'Baret op Baret af', hun vermoeide voeten laten masseren door stoere mannen en hun steun betuigen aan uitgezonden militairen. Voorlichters zijn aanwezig om de bezoekers te informeren over Defensie.

De campagne 'Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie' werd in januari van dit jaar gestart door staatssecretaris Jack de Vries. Campagnes van de krijgsmacht waren tot nog toe direct gericht op jongeren, maar gebleken is dat ouders en decanen een belangrijke rol spelen bij de beroepskeuze van jongeren. Uit onderzoek blijkt dat ruim 80% van de ouders behoefte heeft aan informatie over Defensie als werkgever. Met advertenties en activiteiten laat Defensie zien dat de krijgsmacht een aantrekkelijke en verantwoordelijke werkgever is.

Vrouwen strijden om de winst
Tijdens de Libelle Zomerweek wordt entertainment gecombineerd met het informeren van vrouwen over Defensie als werkgever. Op de eerste dag van de Libelle Zomerweek was het op de stand van Defensie al een gezellige drukte. Vrouwen gingen de strijd aan in de quiz 'Baret op Baret af' waarin zij hun kennis testten over de krijgsmacht en Defensie als werkgever. De bezoekers waren vooral verrast over de verschillende mogelijkheden die Defensie als werkgever biedt. 'Het is voor het eerst dat Defensie met een stand op de Libelle Zomerweek staat. We vinden het ontzettend leuk om te zien hoe enthousiast de vrouwelijke bezoekers reageren op onze aanwezigheid', aldus Anne Marie Voskuil, verantwoordelijk voor de campagne 'Dat is de Verantwoordelijkheid van Defensie'.

Noot voor de redactie (