Ingezonden persbericht

Winnaar landelijke verkiezing tijdens KNVB Bekerfinale bekend gemaakt

HANS ANKONE KANTINEHELD VAN HET JAAR 2009

Amsterdam, 17 mei 2009 - Hans Ankone van voetbalvereniging Quick '20 uit Oldenzaal is vanmiddag tijdens de KNVB Bekerfinale in de Rotterdamse Kuip verkozen tot 'kantineheld van het jaar'. Ankone werd verkozen uit vijftig andere kantinehelden en -heldinnen die door elftallen van hun eigen clubs waren voorgedragen voor deze bijzondere titel. Quincy Trustfull maakte tijdens de rust op het veld de 'kantineheld van het jaar 2009' bekend. De verkiezing maakt deel uit van een actie van Amstel in het kader van 'De 3e Helft', een nieuw programma dat de bierbrouwer speciaal voor amateurvoetbalclubs heeft ontwikkeld.

In totaal waren 50 voetbalteams van evenzoveel amateurvoetbalclubs vanmiddag VIP-gast van bierbrouwer Amstel tijdens de KNVB Bekerfinale in De Kuip. Zij keken naar de wedstrijd tussen SV Heerenveen en FC Twente. Bijzonder was dat elk team werd vergezeld van hun eigen 'kantineheld' of 'kantineheldin'. Amstel riep amateurvoetbalteams in het hele land op om zich te laten fotograferen met de man of vrouw die er elke week opnieuw voor zorgt dat zij na de wedstrijd kunnen genieten van een welverdiend biertje.

Vervolgens werden uit de grote hoeveelheid foto's vijftig voetbalteams gekozen die samen met hun kantineheld VIP-gast waren tijdens de bekerfinale. Winnaar Hans Ankone: "Het was een schitterende middag. Het is leuk om een keer als vrijwilliger in het zonnetje te worden gezet door je club. En het is een mooi gebaar van Amstel dat ze dit mogelijk maakt." Met de titel verdiende Quick '20 tevens een thuiswedstrijd spelen tegen oud-Feyenoorders.

Met 'De 3e Helft' wil Amstel Nederlandse amateurvoetbalclubs ondersteuning bieden, onder andere door het helpen verhogen van de baropbrengsten bij de verenigingen. "Die opbrengsten zijn vaak de kurk waarop de amateurclubs drijven. Het belangrijkste zijn echter de mensen. Zonder de vrijwilligers die voor dag en dauw opstaan om de hoekvlaggen neer te zetten, kalklijnen te trekken en die zorgen voor een verse kop koffie of een fris getapt pilsje, kunnen de meeste clubs niet eens bestaan. En kunnen de teams een gezellige borrel na de wedstrijd wel vergeten. Vandaar onze actie om een selectie van deze helden samen met 'hun' elftallen uit te nodigen voor het VIP-arrangement in De Kuip", aldus Tom van Wersch, brandmanager van Amstel.

---

Noot aan de redactie, niet ter publicatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie van Amstel, 071 - 545 8000 (persinfo@heineken.nl).

Bijgevoegd beeldmateriaal is vrij van rechten t.b.v. redactioneel gebruik o.v.v. Photography and Images