Ingezonden persbericht


Persbericht

18 mei, 2009

RSA ontvangt Insight Award tijdens Europese gebruikersbijeenkomst van SPSS

~ Wereldwijde verzekeringsmaatschappij verbetert klanttevredenheid met 15% door inzet SPSS Predictive Analytics-software ~

SPSS, leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, heeft verzekeraar RSA tot winnaar uitgeroepen van de SPSS Insight Award(TM) 2009. RSA ontving de prijs voor het succesvol inzetten van SPSS Predictive Analytics Software (PASW). De organisatie verhoogt hiermee de klanttevredenheid, het klantbehoud en levenslange erkenning.

De Insight Award erkent een SPSS-klant die het meest effectief organisatiebreed data heeft ingezet om besluitvorming te verbeteren. De prijs werd aan RSA uitgereikt in Praag tijdens Directions 2009, de jaarlijkse gebruikersbijeenkomst van SPSS.

RSA heeft de prijs ontvangen vanwege de inzet van PASW Data Collection-software, waarmee zij consistent naar de 'stem van de klant' hebben geluisterd op beslissende momenten. Daarnaast hebben ze deze feedback meteen ingezet om hun businessprocessen te verbeteren en hun producten en diensten onderscheidend te maken ten opzichte van de concurrentie.

De verzekeraar is volledig ondersteund door SPSS Online Services om klantfeedback te analyseren en verzamelen. Zo verzamelde RSA onder andere gedetailleerde data over inzichten, meningen en voorkeuren - via verschillende locaties, talen en communicatiekanalen - in diverse periodes gedurende de klantlevenscyclus. De verzekeraar heeft deze informatie ingezet om de belangrijkste redenen van tevredenheid in kaart te brengen, waardoor de algehele klantervaring verbeterd werd en meer geschikte producten werden aangeboden. Hierdoor heeft RSA de klanttevredenheid bij motorclaims verhoogd met 15% en dit heeft geleid tot een efficiëntere inzet van medewerkers en verbeterde tijdsindeling.

"RSA is de verdiende winnaar van de Insight Award", zegt Jack Noonan, voorzitter, president en CEO van SPSS. "Ze hebben uitstekende resultaten behaald met het verbeteren van de gehele klantervaring door echt te luisteren naar de klant. Predictive Analytics biedt hen groot concurrentievoordeel, wat tijdens de huidige economische crisis essentieel is."

Simon Dudley, analytics manager bij RSA, zegt, "PASW Data Collection-software integreert eenvoudig met de andere SPSS-producten die RSA al gebruikt. Dit resulteert in een goed afgestemde klantbenadering binnen onze hele organisatie. Momenteel zijn klanttevredenheid en -behoud onze prioriteit. De inzet van SPSS is hierbij erg belangrijk geweest in het meten van onze klantenservice en heeft ons meer inzicht gegeven in gedrag en intenties van de klant. Hierdoor hebben we onze businessprocessen aanzienlijk kunnen verbeteren."

(366 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

About RSA
RSA Insurance Group plc has more than 20 million customers worldwide and currently manages £14.7 billion of investments, has shareholders' fund of £3.8 billion, is a member of the FTSE4Good Index, ranks in the top 100 companies of the Corporate Responsibility Index and employs approximately 22,000 people. Established in 1710, the United Kingdom presents the largest operating unit within the Group. With a market share of more than 13 percent, it is the U.K.'s largest commercial lines insurer. RSA's Personal Business is ranked third largest in the U.K. with around 4million covers in place, RSA insures 70 percent of FTSE 100 retailers and was recognized as "General Insurer of the Year" at the 2006 British Insurance Awards.

Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties 'voorspellende ondernemingen'. Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie: http://www.spss.nl

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: spssbenelux@octanepr.com http://www.octanepr.nl

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Judith van Liempt van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: jliempt@spss.com http://www.spss.nl

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com