Ingezonden persbericht


Persbericht

Bedrijven wapenen zich slecht tegen de effecten van de recessie

Nieuwegein, 18 mei 2009 - Informatica Corporation (NASDAQ: INFA), de grootste onafhankelijke aanbieder van data integratiesoftware en -diensten, constateert een wereldeconomie vol inconsistenties en tegenstrijdigheden. De kwartaalcijfers van vele ondernemingen boden de afgelopen weken een sprankje hoop, maar even zovele andere bedrijven ondervinden onverminderd last van de economische neergang. Verschillende nationale overheden verwachten dat de wereldeconomie zich eind 2009 gaat herstellen, maar het Internationaal Monetair Fonds (IMF) is voorzichtiger en verwacht pas een begin van de groei halverwege 2010.

"Ondanks tegenstrijdige signalen over de economie, kunnen ondernemingen het zich niet permitteren niets te doen. Als het gaat om hoe organisaties het beste om kunnen gaan met de recessie, draait het altijd om dezelfde vraag: hoe kan ik meer bereiken met minder? Bedrijven komen er steeds vaker achter dat hun verlangen om activiteiten te stroomlijnen, kosten te verlagen, risico te verminderen en de concurrentie voor te blijven onder één algemene noemer geschaard kunnen worden: data", aldus John Poulter, senior vice president EMEA bij Informatica.

"Ondanks dat bedrijven data tot hun beschikking hebben, weten ze niet hoe ze deze moeten integreren om een eenduidig beeld van bedrijfsprocessen te krijgen. In het verleden hebben ondernemingen veel tijd en geld uitgegeven aan data, maar zonder een duidelijke toegevoegde waarde. Een compleet beeld van de data binnen een onderneming is cruciaal. Als je niet in staat bent je data efficiënt te integreren, dan maak je niet optimaal gebruik van het belangrijkste wapen dat je hebt en raak je achter op de concurrentie", vervolgt Poulter.

Strategisch investeren in initiatieven die bijdragen aan het bedrijfsresultaat en het reduceren van kosten, helpt organisaties te floreren in een stabiele economie; bij economische neergang is het een kwestie van overleven. IT-budgetten staan onder druk, terwijl de bedrijfsbehoeftes om de nieuwe uitdagingen die de recessie brengt aan te gaan, toenemen. De komende twaalf maanden moeten bedrijven zware beslissingen nemen, maar Poulter verwacht vijf essentiële activiteiten bovenaan iedere 'to do-lijst' aan te treffen:


1. Het beter beheren van compliance met een toenemend aantal complexe industriële en financiële voorschriften


2. Het vinden van manieren om risico's te beperken en het algemene risicobeheer te verbeteren


3. Zoveel mogelijk rendement behalen uit fusies, acquisities en bezuinigingen


4. Een volledig en eenduidig beeld van de klant krijgen, waardoor ondernemingen begrijpen wat klantloyaliteit drijft en waardoor uiteindelijk het marktaandeel wordt vergroot


5. Het moderniseren van bedrijfsapplicaties om zo veranderende bedrijfsbehoeftes en -processen te ondersteunen

"Deze activiteiten zijn allemaal sterk met elkaar verweven. Je kan compliance niet beheren zonder risico te beheersen en als je je bedrijfsrisico niet in kunt schatten, ben je niet in staat je bedrijfsactiviteiten te consolideren om zodoende te groeien. Als je bovendien niet precies weet wat je klanten bezighoudt, weet je niet zeker of aan hun verwachtingen wordt voldaan", aldus Poulter. "Los van budgetbesparingen, wordt van de IT-afdeling verwacht dat zij deze prioriteiten ondersteunt."

"Organisaties moeten een flexibele infrastructuur creëren waarmee zij snel op marktfluctuaties kunnen reageren. Om dit op een effectieve manier te doen, moeten zij breken met de gewoonte om data in silo's te bewaren en in plaats daarvan een organisatiebrede kijk op bedrijfsactiviteiten creëren. Op tijd toegang hebben tot goed geïntegreerde en nauwkeurige data is cruciaal. De technologieën waarin bedrijven nu investeren, zal de toekomst van deze bedrijven voor de komende jaren bepalen", concludeert Poulter.

(555 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Informatica
Informatica Corporation (NASDAQ: INFA) is de meest vooraanstaande onafhankelijke aanbieder van enterprise data integratie software. Met Informatica kunnen organisaties meerwaarde halen uit de informatiebronnen in de gehele organisatie. Meer dan 3.600 bedrijven wereldwijd vertrouwen op Informatica om data integratievraagstukken, ongeacht complexiteit en schaalgrootte, tegen lage kosten en tijdig uit te voeren. Meer informatie kunt u vinden op: www.informatica.com/nl

Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met: Informatica Nederland
Kristen Miller, Senior PR & AR Manager EMEA
Tel: 030-6086700
E-mail: kmiller@informatica.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met: Claudia Top van LEWIS PR
Tel: 040-2354600
E-mail: claudiat@lewispr.com

###

Note: Informatica is a registered trademark of Informatica Corporation in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other company and product names may be trade names or trademarks of their respective owners.

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com
Wire: www.lewiswire.com/nl