Ingezonden persbericht


Stena Line ziet toename internetboekingen

Hoek van Holland, 18 mei 2009

De sinds een jaar operationele, compleet vernieuwde en gerestylde website van ferrymaatschappij Stena Line blijkt zijn vruchten af te werpen. Internetboekingen van zowel directe passagiers als zeker ook van reisagenten/touroperators stegen met 40%. Ook het aantal boekingen van hotels, vakanties, reisverzekeringen en evenementen vertonen bij Stena Line een aanzienlijke stijging.

De totale Stena Line boekingen op Engeland laten bijvoorbeeld een groei zien van ruim 25%. Dit is volgens Stena Line mede het gevolg van de groei in autovakanties, de lage valutakoers op de Engeland bestemmingen en van de opleving van Londen als bestemming.

Uit continu webonderzoek van de ferrymaatschappij onder boekers en mogelijke (toekomstige) boekers blijkt een hoge tevredenheid over www.stenaline.nl. Bezoekers geven aan gemakkelijk de informatie te vinden waar zij naar op zoek zijn en beoordelen de website als overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Het onlangs toegekende 'Thuiswinkel Waarborg' certificaat bevestigt de kracht van de website. Bovendien ziet Stena Line een grote toename in het betalen met iDEAL ten koste van creditcard betalingen. iDEAL wordt door de consument als zeer vertrouwd en veilig ervaren.

General Manager Travel Felix Hendriks van Stena Line over de stijging van internetboekingen: "Dit zijn zeer bemoedigende cijfers, omdat internet zowel voor onze verkoop als voor de marketing een bijzonder belangrijk kanaal is. De afgelopen jaren is veel tijd en geld gestoken in het ontwikkelen en vereenvoudigen van onze internetboekingssystemen.



Ingezonden persbericht