Ingezonden persbericht

Chantelle ontsluiert vrouwelijkheid sinds 60 jaar

Enkele grammetjes lingerie kunnen alles veranderen! Omdat Chantelle sinds 60 jaar glamour combineert met perfect steunvermogen en een ongeëvenaarde couture stijl, versterkt het vrouwen in hun vrouwelijkheid.
Aan de buitenkant is er nochtans bijna niets zien van de magische kracht van de lingerie. Je moet de delicate setjes uitproberen om het te begrijpen. De ervaring van beha's in fijne kant die stralende vrouwen zichzelf cadeau doen om zich dagelijks goed te voelen. In alle hoeken van de wereld worden de aanhangers steeds talrijker en trouwer aan de French Allure van Chantelle.
De eerste keer dat ze hoorden praten over dit uitzonderlijke merk was meestal onder vriendinnen. Sinds de lancering in 1949, heeft de mond-tot- mond reclame bijgedragen tot het succes van Chantelle. De criteria van de fit, de kwaliteit en het comfort werden snel verbeterd met een geraffineerde elegante en hedendaagse stijl. Dit huis heeft altijd de allure gehad om zich aan te passen aan de laatste modetrends zonder zijn kennis te verloochenen of zich te wagen aan een stijl die niet voldeed aan de verwachtingen van vrouwen op zoek naar elegantie. Lingerie is een wereld op zich met nood aan een specifieke kennis, en die zich meer en meer laat inspireren door tendensen in de mode. Comfort en steun zijn essentiële criteria bij de keuze van een aankoop.
Deze specifieke eigenschappen van het corsettier beroep wil Chantelle delen met haar consumenten over de hele wereld. Zo kunnen vrouwen ontdekken dat elk nieuw setje van Chantelle moet voldoen aan respect voor traditie, gecombineerd met een zoektocht naar moderniteit, creativiteit en vernieuwing. Met als resultaat kwalitatieve beha's geïnspireerd door de Franse Haute Couture. Chantelle kent een mysterieus vermogen om lichaam en geest te verbinden en de vrouwelijke ongekunsteldheid aan te moedigen tot charme en persoonlijkheid. Chantelle heeft een chic zonder weerga om vrouwen zelfvertrouwen te geven - « Chantelle empowers your femininity ».

Jubileum lingerie set

Chantelle wil haar verjaardag graag vieren met alle vrouwen die bijgedragen hebben tot haar succes. Dat zijn de vrouwelijke consumenten over heel de wereld die, sinds 6 decennia, uitzonderlijke trouw tonen. Dit jaar worden ze nog meer verwend. De setjes zullen perfect aan hun voorkeur en stijl voldoen. De serie Africa heeft zich logischer wijze een bijzondere plek verworven. Als best-seller van Chantelle sinds enkele jaren - met een verkoop van 10 stuks per minuut - heeft dit collectie thema een uniek, geraffineerd en hedendaags concept dat de creatieve identiteit van het merk weergeeft. Ter gelegenheid van Chantelle's 60ste verjaardag, wordt deze serie uitgevoerd in een Couture stijl met een uitzonderlijke creatie. Deze jubileummodellen, voorzien van LYCRA® vezel met décolleté beha of BH in triangle vorm gebruiken het « tattoo » motief in een zilveren kleur in de herfst-winter collectie 2009-2010.

Kate Barry vereeuwigt de jubileum collectie

Een serie beelden met heel veel elegantie, zachtheid en een vleugje preutsheid: zo is de herfst-winter collectie 2009-2010 van Chantelle perfect samengevat door fotografe Kate Berry. Kate Barry is een gevestigde naam in de fotografie sinds meer dan 10 jaar. Ze heeft in Londen gewoond, gebiologeerd door stylisme, en vond haar plaats achter de lens op slechts 28 jarige leeftijd. Terwijl ze foto's maakte voor bladen als Vogue, Vanity Fair en Elle, exposeerde ze in Tokyo, Parijs en Italië. In 2005 toonde ze in de Galerie Léo Scheer, Portraits - Paysages, foto's die de zachtheid van haar werk onderstrepen. Deze zachtheid vinden we ook terug in de visuelen voor de herfst-winter collectie 2009-2010 van Chantelle. Deze shooting vond plaats eind 2008 in alle intimiteit in een privé huis aan de rand van Parijs. Binnen een paar uur heeft Kate Barry de delicate en gevestigde stijl van Chantelle vastgelegd in een hedendaags en ultra vrouwelijk portfolio.

Chantelle en de vrouwen.

Chantelle is zo vertrouwd met de intimiteit van vrouwen dat het merk zich in alle discretie ontwikkelde. Nochtans spreken we over één van de parels van de Franse lingerie. Beter nog, de wereldleider die seizoen na seizoen, zijn kennis met stijl en glamour uitbreidt. En dit, in 2009, sinds exact 60 jaar.
Flash back !

Het begin geleid door kennis

Het merk Chantelle zag officieel het licht in 1949. In die periode waren de industriëlen die zich in een merkstrategie wierpen talrijk. Onder hen de familie Kretz, fabrikant van corsetterie sinds verschillende generaties. Ze kozen voor een onuitgegeven, vrolijke naam als merk en stortten zich vol raffinement in het beroep. Het bedrijf werd enkele decennia eerder in 1876 gesticht, door Mijnheer Gamichon die toen startte met rekbare stoffen in zijn fabriek in Romilly (Aube). Er was toen nog geen sprake van élasthane. Maar gedurende zijn hele leven zocht deze ingenieur naar mogelijkheden om de elasticiteit van de eerste technieken te verbeteren en deze te verwerken in vrouwenondergoed. In 1890 werd hij opgevolgd door zijn neef, de eerste vertegenwoordiger van de familie Kretz.

De cultuur van het uitblinken

De ateliers waar enkele jaren later, in het begin van de jaren 1900, het merk Chantelle geboren wordt, zijn al het bewijs van vernieuwing door het gebruik van elastische stoffen voor de confectie van corsetten. Vanaf het begin is het welzijn van de vrouwen de belangrijkste drijfveer van deze firma. Ze wordt gedreven door een voortdurende zorg om comfort en kwaliteit te verbeteren. Te meer daar ze tijdens de eerste helft van de XXe eeuw bestuurd wordt door ontwerpers, gepassioneerd van vooruitgang en mooie producten. Op alle vlakken is de huis strategie uitzonderlijkheid te bereiken. In 1949 gaat de lancering van Chantelle gepaard met de wens vrouwen te laten dromen en zich te onderscheiden door een merkstrategie uit te bouwen. Door middel van kennis en ervaring is het voor Chantelle een een logische stap om bekend en geapprecieerd te worden door vrouwen. Al in het begin van de jaren 50, wordt het merk erkend als
" het merk van gaines die niet omhoog kruipen ".

Vooruitlopen op de behoeftes van de vrouw

Ook wat de mode betreft zorgen de jaren 60 voor een revolutie. De jeugd wil niet meer gedicteerd worden, en nog minder lastige kledingstukken dragen. Chantelle loopt vooruit op deze vrouwen-emancipatie door «aansluitend ondergoed» steeds comfortabeler te maken dankzij LYCRA® vezel, gecommercialiseerd vanaf 1959. In 1961 brengt het merk zijn eerste beha's op de markt. Het jaar daarop huldigt ze haar fabriek in Epernay (Marne) in, die nog steeds actief is. In 1970 is er de lancering van het model « Fête » dat rap een bestseller wordt. Bedacht in delicate Calais-kant, kent dit model een miljoenenoplage en wordt ze tot op vandaag regelmatig heruitgegeven, nog steeds met veel succes. Twee jaar later wordt de eerste naadloze beha op de markt geïntroduceerd: de beha « Défi ». Gemaakt volgens de huisprocedures, getuigt hij van een ongelofelijke moderniteit en kent hij een perfecte steun. Ook de serie « Les Chéris » die de nieuwe verleiding toont in 1982 of « Vertige » die een ongezien succes kent in 1986. Onder invloed van de Amerikaanse markt, vernieuwt Chantelle eind van de jaren 1990 nogmaals met het op de markt brengen van de eerste t-shirt beha's in series als « Essensia » en later « Senso » Sindsdien creëert het merk onder invloed van een team stylistes uit de Couture wereld succesproducten als « Africa » in 2005 of recenter « Rive Gauche ».

Een internationale French Allure

Chantelle is een referentie als eerste Franse merk van internationale "Haut de Gamme" lingerie met een historische kennis. Als vernieuwing, kwaliteit en corsetterie kennis hebben bijgedragen aan de steeds stijgende bekendheid van Chantelle over de gehele wereld, is dat mede dankzij de geraffineerde stijl van de collecties. In Frankrijk, in Duitsland (waar het merk zijn eerste filiaal opende in 1962) in Italië, in Groot-Britannië, in de Verenigde Staten (ondertussen de grootste markt). En in alle landen waar het merk vertegenwoordigd wordt door in totaal 14 filialen is het de wens om de beste te zijn, en gebruik te maken van een glamourstijl, geïnspireerd op de Parijse Haute Couture die meer en meer het succes bepaalt. Overal getuigen vrouwen van hun interesse in Chantelle door uitermate trouw te zijn aan het merk. Dat is onder andere ook het geval bij Stephanie Seymour die fan was van de French Allure, lang voor ze woordvoerster van het merk werd. In 2007, kende dit Amerikaanse topmodel uit de jaren 90 een comeback op de podia en in de modewereld door te poseren voor Chantelle voor de camera's van Peter Lindbergh. Sensueel en zelfverzekerd, is zij het prachtige beeld van een Franse haut de gamme lingerie, terwijl ze zich wendt tot zelfzekere vrouwen die, zoals zij, van het merk Chantelle hun geheime wapen hebben gemaakt om er stralend uit te zien.

Vandaag & morgen.

Sinds haar origine richt Chantelle zich op de toekomst en streeft naar vooruitgang, nieuwe mode en tendensen. Het succes is te danken aan die eeuwige zoektocht. Terwijl de wereld verandert, heeft Chantelle een strategische keuze gemaakt om het geheel van zijn cyclus van activiteiten, van de creatie tot de distributie zelf te beheren. Sinds 2007 is Chantelle vastbesloten zich nog dichter bij de consument te begeven met eigen boetieks met een innoverend concept : een complete wereld van schoonheid voor de vrouw met exclusieve setjes, loungewear, accessoires, cosmetica alsook expertise en persoonlijk advies. In 2009, zal het netwerk van 6 boetieks aangevuld worden met nieuwe openingen in Frankrijk en uitgebreid met « shop in shops » in andere landen.
Deze algemene aanpak van vrouwelijke schoonheid is vanaf nu versterkt door een ongezien juweel, warm, intiem en poly sensorieel : « Boudoir Chic », waar consumenten uitgenodigd worden te relaxen, en hun lichaam en hun elegantie te verzorgen. Deze gedeelde momenten zijn uniek en kostbaar. Deze rituelen rond schoonheid en vrouwelijkheid zorgen ervoor dat vrouwen nog meer affiniteit met Chantelle ontdekken.

De Groep Chantelle in cijfers

Vandaag telt de groep Chantelle, het Franse familiebedrijf voorgezeten door Patrice Kretz die de vijfde generatie van de stichterfamilie vertegenwoordigt :

4 merken en kanalen : Chantelle, Passionata, Darjeeling en Orcanta
6500 werknemers
5 industriële en logistieke sites in Frankrijk , 12 in het buitenland
14 commerciële filialen
380 miljoen euro globaal zakencijfer in 2007

en meer bepaald voor het merk Chantelle :

80% van het zakencijfer wordt buiten Frankrijk gerealiseerd.
8000 verkoopspunten in 100 landen
7,5 miljoen artikels verkocht per jaar
25 stuks en 50 manipulaties om een beha te maken 36 tests om de kwaliteit van kant te valideren

NOOT AAN DE REDACTIE

Voor meer informatie over 60 jaar Chantelle, het lenen van monstermateriaal voor fotografie of ander beeldmateriaal kunt u zich wenden tot:

Gonnie de Groot PR Support, Koperwiek 81, 3766 AM Soest, telefoon 035 6037470, e-mail: gonniedegroot@planet.nl

Tekst en beeld te downloaden via www.gonniedegroot.nl

Sovedam (Chantelle), Marleen Peelman, Frankrijklei 65 bus 3, 2000 Antwerpen, België
Telefoon 00 32 32069007

---- --