Gemeente Enschede

Enschede beste digitale dienstverlener

Uitkomst klanttevredenheidsonderzoek

De gemeente Enschede is de beste Nederlandse gemeente als het gaat om digitale dienstverlening. Zo blijkt uit een
klanttevredenheidsonderzoek dat is uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Benchmarking Publiekszaken. Bijna 5.000 digitale klanten van de gemeentelijke websites werden hierbij ondervraagd en beloonden Enschede met een 7,7.

De gemeente Enschede schenkt veel aandacht aan haar digitale dienstverlening, waarmee ze op een slimme manier zo efficiënt mogelijk kan inspelen op de behoeften van de burger. Zij waardeert Enschede dan ook om haar snelheid, actualiteit, de bruikbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van informatie op de website. Bijna 80 procent gaf te kennen in de toekomst opnieuw een product digitaal aan te vragen.

Het succes van de digitale dienstverlening is voor de gemeente een bevestiging van het niveau van haar algehele dienstverlening. Want ook de contacten aan de balie en aan de telefoon worden al jaren goed gewaardeerd.

Het grootschalig klanttevredenheidsonderzoek maakt deel uit van Benchmarking Publiekszaken, een project waarin ruim 100 gemeenten hun prestaties meten en vergelijken met als doel het verbeteren van de dienstverlening. Binnen het onderzoek steeg, landelijk gezien, de waardering voor digitale dienstverlening het afgelopen jaar het sterkst, van een 6,4 tot een 7,1.

Geplaatst: 19 mei 2009.

19 mei 2009