Enschede beste digitale dienstverlener
Uitkomst klanttevredenheidsonderzoek
De gemeente Enschede is de beste Nederlandse gemeente als het gaat om
digitale dienstverlening. Zo blijkt uit een
klanttevredenheidsonderzoek dat is uitgevoerd door TNS NIPO in
opdracht van Benchmarking Publiekszaken. Bijna 5.000 digitale klanten
van de gemeentelijke websites werden hierbij ondervraagd en beloonden
Enschede met een 7,7.
De gemeente Enschede schenkt veel aandacht aan haar digitale
dienstverlening, waarmee ze op een slimme manier zo efficiënt mogelijk
kan inspelen op de behoeften van de burger. Zij waardeert Enschede dan
ook om haar snelheid, actualiteit, de bruikbaarheid en
gebruiksvriendelijkheid van informatie op de website. Bijna 80 procent
gaf te kennen in de toekomst opnieuw een product digitaal aan te
vragen.
Het succes van de digitale dienstverlening is voor de gemeente een
bevestiging van het niveau van haar algehele dienstverlening. Want ook
de contacten aan de balie en aan de telefoon worden al jaren goed
gewaardeerd.
Het grootschalig klanttevredenheidsonderzoek maakt deel uit van
Benchmarking Publiekszaken, een project waarin ruim 100 gemeenten hun
prestaties meten en vergelijken met als doel het verbeteren van de
dienstverlening. Binnen het onderzoek steeg, landelijk gezien, de
waardering voor digitale dienstverlening het afgelopen jaar het
sterkst, van een 6,4 tot een 7,1.
Geplaatst: 19 mei 2009.
19 mei 2009
Gemeente Enschede