Solide jaarcijfers voor Vodafone Nederland

19/05/2009 08:18

Vodafone Libertel NV

19 mei 2009 - Vodafone Nederland laat opnieuw solide jaarcijfers zien die, gelet op winstgevendheid en omzet, zijn 2e positie in de Nederlandse telecom markt onderstrepen. Vandaag werden de jaarcijfers voor het afgelopen jaar, eindigend op 31 maart 2009, gepresenteerd. De belangrijkste cijfers op een rijtje:


-Operationele omzet van EUR 1.909 miljoen (YoY groei van 7,7%)


-Totale omzet van EUR 1.982 miljoen (YoY groei van 7,8%)


-Operationele winst (EBITDA) van EUR 593 miljoen (YoY groei van 3,6%)


-Totaal aantal klanten van 4.618.000 (waarvan ongeveer 59% postpaid klanten)


-Aantal belminuten in het jaar van 8.959 miljoen (YoY groei van 11,7%)


-De gemiddelde opbrengst per klant (ARPU) in het laatste kwartaal was EUR 34,10 per maand, met een postpaid ARPU van EUR 46,48 en prepaid ARPU van EUR 8,33.

Jens Schulte-Bockum, CEO van Vodafone Nederland: "Ik ben blij om te zien dat we onze solide positie behouden in deze zeer concurrerende markt. Onze klanten staan bij ons op nummer één bij alles wat we doen en in deze moeilijke tijden zien we dat dit beloond wordt. Om door de huidige recessie te komen en klanten 'veel meer voor meer' te bieden, blijven we kijken naar efficiency en concentreren we ons op onze core business. We zullen er alles aan doen om dit te bereiken en klanten ervan te overtuigen om voor Vodafone te kiezen."

Recente Vodafone mijlpalen zijn:


-De aankondiging van de Vodafone HTC Magic, de eerste Google Android telefoon die volledig door middel van het touchscreen bestuurd wordt.


-De lancering van het Leefritme Kennis Centrum, dat meer inzicht biedt in hedendaagse leef- en werkpatronen en hoe mobiliteit een positieve rol kan spelen bij het optimaliseren hiervan (www.leefritme.nl)


-De succesvolle introductie van de Vodafone BlackBerry Storm in november 2008.


-De lancering van Mobile Clicks, een competitie voor innovatieve mobiele internet start-ups.


-De succesvolle Vodafone Global Foundation Day, met meer dan 200 Vodafone medewerkers die als vrijwilligers een vrije dag inleverden om ervoor te zorgen dat zieke kinderen hun situatie voor een dag konden vergeten, samen met Stichting Opkikker en Stichting Hoogvliegers.


-De voortdurende sterke focus op online ontwikkelingen met de lancering van onder meer MobileWidgetCamp, de mobiele TV Client, de Application Manager en de volgende editie van de Mobile Clicks competitie.





http://www.vodafone.nl